Expo galimybės
Įgyvendinti ekesporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones
2023 m. gruodžio 29 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-13 03:12
02-036-K
5 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-08-22 14:00
Iki - 2023-12-29 17:00 -
Aprašymas
SVARBU!
Pasikeitė projektų įgyvendinimo planų pateikimo būdas - parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt.
El. paštu PĮP nuo 2023 m. spalio 27 d. nėra priimami.
Kilus klausimams dėl pateikimo per DMS kreipkitės el. paštu K.Mamaj@inovacijuagentura.lt, tel.: +370 682 84 182.
DĖMESIO! Kviečiame į nuotolines individualias konsultacijas pareiškėjams
Kyla klausimų rengiant dokumentus finansavimui gauti?
Mes pasiruošę padėti! Jums tereikia užsiregistruoti individualiai nuotolinei konsultacijai, kurios metu už kvietimo vertinimą atsakingi vertinimo organizatoriai atsakys į kylančius klausimus ir padės teisingai užpildyti projekto įgyvendinimo planą!
Jus konsultuos Inovacijų agentūros Verslo skatinimo skyriaus atstovai.
Individualios konsultacijos vyks laikotarpiu nuo 2023 m. rugsėjo 19 – gruodžio 20 d. antradieniais ir trečiadieniais nuo 10.00 iki 12.00 val. Vienai konsultacijai skiriama 30 minučių, tačiau jei šio laiko nepakaks, Inovacijų agentūros darbuotojai mielai pratęs pokalbį kitu, su jumis sutartu laiku ir komunikacijos priemone (on-line ar telefonu).
Rinktis konsultacijų laiką ir registruotis galite čia.
Mokymai vyko nuotoliu 2023 m. rugsėjo 14 d., 10 val.
Pranešimų skaidrės:
Co-created in Lithuania: vieninga komunikacija pasaulio vartotojams - Simona Buziliauskienė
Mokymų medžiaga:
Taip pat žiūrėkite valstybės pagalbos mokomąją medžiagą.
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ veiklos „MVĮ veiklos tarptautiškumo ir naujų eksporto rinkų identifikavimo veiklų skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-438 (toliau – PFSA) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
PFSA 2 p. nustatyti reikalavimai projektams ir pareiškėjams:
2.1. „Pagal PFSA remiama veikla: MVĮ veiklos tarptautiškumo ir naujų eksporto rinkų identifikavimo veiklų skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas). Bus finansuojama naujų užsienio rinkų paieška ir esamų rinkų plėtra, įskaitant rinkų tyrimus, rinkodaros veiksmus, ryšių su strateginiais partneriais vystymą, galimybių pristatymą užsienyje, MVĮ produktų ir paslaugų sertifikavimą, eksporto vadybininko paslaugas.
2.2. Pareiškėjams ir projekto partneriams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – MVĮ.
2.2.2. Projekto partneriai – negalimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas, jeigu:
2.2.5.1. pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos jo pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.2. pareiškėjas nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.3. pareiškėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam.
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, kaip nurodyta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijose, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=66d7b177e6b6bf7d9903ddb2bb6f5.HKwMXqiZasQQWHQjyRbtyDH9Km1Cw5gsaNzwZHDoXyE.bZ5TFOreDYhfMhhP_mSG_lPMZys48_V1JY2iFUaqa0JzxnsV5qsShVQLRA&query=2021%E2%80%932027+met%C5%B3+europos+s%C4%85jungos+fond%C5%B3+investicij%C5%B3+programos+projekt%C5%B3+i%C5%A1laid%C5%B3+paskirstymo+regionams+rekomendacijos&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&ordering=
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo ES investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali pradėti įgyvendinti projekto veiklų dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta, bet ne ilgiau kaip papildomiems 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 30 mėnesių dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės veiklą), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad keičiant stebėsenos rodiklio „MVĮ lietuviškos kilmės produkcijos eksporto padidėjimas“ reikšmę projektas dėl nepakankamų prioritetinių balų skaičiaus nebūtų gavęs finansavimo, ji vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 116 punktu nutraukia projekto sutartį ir inicijuoja išmokėtų lėšų susigrąžinimą.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 5 000 000 (penkių milijonų) eurų Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 4-895 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 3 punkte nurodytai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų.
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.9. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. birželio 22 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-6 (12). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.
2.3.10. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau kaip 3 komerciniai pasiūlymai ir (arba) nuorodos į rinkoje esančias kainas (taikoma PFSA 8.3.2 ir 8.3.3 papunkčiuose nurodytoms išlaidoms), buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėnesių darbo užmokestį ir (arba) nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius (taikoma PFSA 8.3.4 papunktyje nurodytoms išlaidoms) ir kita);
2.5.4. pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus);
2.5.5. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.5.6. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.5.7. informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.5.8. patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro);
2.5.9. buhalterinę pažymą apie pareiškėjo gautas pajamas iš eksporto veiklos pagal patvirtinto paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio informaciją bei eksporto pajamų prognozes 3 metams po projekto pabaigos.
2.6. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
2.7. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.8. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.9. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.10. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 5 p. nustatyti Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai:
„Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimas, prisitaikymas prie klimato kaitos, tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga, perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė ir biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.“
PFSA 6 p. nustatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Netaikoma.
Projektų įgyvendinimo trukmė
PFSA 2.3.3. p. nustatyta:
„Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 30 mėnesių dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.“
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 8. p. numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
„8.1. Pareiškėjui teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal PFSA teikiama de minimis pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpio pabaigos, įskaitant ir pereinamąjį laikotarpį, t. y. iki 2024 m. birželio 30 dienos. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą (PFSA 2 priedas).
8.2. Didžiausią galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 50 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
8.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.3.1. dalyvavimo tarptautinėje parodoje išlaidos (stendo nuomos, sukūrimo, eksploatavimo ir pervežimo išlaidos įmonei dalyvaujant bet kurioje konkrečioje parodoje, parodos ploto nuomos, dalyvio registracijos mokesčio, kelionės ir pragyvenimo valstybėje, kurioje vyksta paroda, išlaidos, projektą vykdančio personalo darbo užmokestis);
8.3.2. produkcijos sertifikavimo išlaidos, įskaitant sertifikavimui reikalingų bandymų ir tyrimų išlaidas; sertifikuojamo gaminio transportavimo išlaidos, būtinos gaminiui sertifikuoti, jeigu to neapima sertifikavimo paslaugos pirkimo išlaidos. Produkcijos sertifikavimas gali apimti ir produkcijos gamybos proceso vertinimą, kai tai yra neatskiriama produkcijos sertifikavimo dalis;
8.3.3. interneto svetainės kūrimo ir atnaujinimo išlaidos (turi būti skirtos tiek vietos, tiek užsienio rinkų paieškai ir plėtrai), kurios gali sudaryti ne daugiau nei 15 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
8.3.4. eksporto vadybininko darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka (taikoma MVĮ, kurios nevykdė eksporto veiklos iki tinkamų išlaidų patyrimo datos). Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 10 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Šios išlaidos neapima PFSA 8.3.1 papunktyje nurodytų projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų.
8.4. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
8.4.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
8.4.2. neįvardytos PFSA 8.3 papunktyje tinkamomis finansuoti išlaidomis.
8.5. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Vienos įmonės sąvoka apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf
8.6. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti įsigaliojimo dienos.
8.7. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalyje.
De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.“
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
PFSA 2.5 p. nustatyta, kad teikiant PĮP kartu turi būti pateikta:
„2.5.1. laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau kaip 3 komerciniai pasiūlymai ir (arba) nuorodos į rinkoje esančias kainas (taikoma PFSA 8.3.2 ir 8.3.3 papunkčiuose nurodytoms išlaidoms), buhalterinė pažyma apie praėjusių 6 mėnesių darbo užmokestį ir (arba) nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius (taikoma PFSA 8.3.4 papunktyje nurodytoms išlaidoms) ir kita);
2.5.4. pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus);
2.5.5. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.5.6. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.5.7. informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.5.8. patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro);
2.5.9. buhalterinę pažymą apie pareiškėjo gautas pajamas iš eksporto veiklos pagal patvirtinto paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio informaciją bei eksporto pajamų prognozes 3 metams po projekto pabaigos.“
PAFT 2.4 p. nustatyti reikalavimai projekto parengtumui:
„2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.“
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-11-04-03-01
Veikla - Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) veiklos tarptautiškumo ir naujų eksporto rinkų identifikavimo veiklų skatinimas (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Tikslinės grupės
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ)
Galimi pareiškėjai
MVĮ
Pareiškėjų tipas
☐ Viešasis
☒ Privatusis
Galimi partneriai
-
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
100 000 Eur
Finansuojamoji dalis
Iki 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
https://eimin.lrv.lt/(naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
3. PAFT 1 priedas Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma . Dalinai užpildyta PĮP forma (atnaujinta 2023-10-20)
4. PFSA 3 priedas Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelė. PFSA 3 priedas pildymui (Excel)
7. Lietuvos Respublikos prioritetinių eksporto ir bendradarbiavimo inovacijų srityje rinkų sąrašas
8. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (kvietimo aprašo priedas):
Paramą gavusios įmonės (iš kurių: labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės) - P-05-001-01-11-04-01
Paramą dotacijomis gavusios įmonės - P-05-001-01-11-04-05
Privačiosios investicijos, papildančios viešąją paramą (iš kurių: dotacijos, finansinės priemonės) - R-05-001-01-11-04-01
MVĮ produkcijos pristatymai tarptautinėse parodose - R-05-001-01-11-04-02
MVĮ sertifikuoti produktai - R-05-001-01-11-04-03
Investicijas gavusių MVĮ lietuviškos kilmės produkcijos eksporto padidėjimas – nacionalinis stebėsenos rodiklis
9. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracija pildymui
10. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
11. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas
12. MVĮ apibrėžties vartotojo vadovas
14. PAFT 1 priedo 4 priedas - Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis)
15. „Vienos įmonės“ deklaracija
16. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais
17. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika)
19. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos
20. Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius 2 redakcija (EVRK 2 red.)
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Diana Martinavičė Inovacijų agentūra Skyriaus vadovas 37068648403 D.Martinavice@inovacijuagentura.lt Dovilė Sabienė Inovacijų agentūra Programų vadovas l.e.p. 37069859913 D.Sabiene@inovacijuagentura.lt -
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas