BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Lietuviškas maistas atranda naujų kelių į pasaulį

2021 m. birželio 16 d. / Lietuvos verslo paramos agentūra

Japonija, Pietų Korėja, Taivanas – ne tik egzotiški turizmo kraštai, bet ir naujos lietuviškų maisto produktų rinkos, kelius į kurias nutiesti padėjo įmonių aktyvumas, inovatyvumas, aukšta tiekiamų produktų kokybė bei ES investicijos.

Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) ir 20 įmonių vienijančios Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos (LitMEA) bendras indėlis į lietuviškų maisto produktų gamintojų inovacijas bei eksportą – 5 ES investicijomis finansuojami projektai. Iš jų 3 – su LitMEA įsteigtu klasteriu „SmartFood“ susiję projektai.

Rodoma:

Pasak LitMEA vykdomojo direktoriaus ir klasterio „SmartFood“ koordinatoriaus Giedriaus Bagušinsko, asociacijos įmonės į 60 šalių kasmet eksportuoja produkcijos už beveik 350 mln. Eur.

Geografija apima visus pasaulio žemynus, lietuviškų gaminių galima rasti Naujojoje Zelandijoje ir Pietų Afrikos respublikoje, Indijoje ir Peru, Irane ir Nigerijoje, Čilėje ir Alžyre ir, žinoma, visoje Europoje.

Žinios plius pinigai

„Norint įsikabinti į kurios nors šalies rinką, reikia žinoti kintančius jos vartotojų įpročius, vadinasi, reikia sekti tendencijas ir neatsilikti nuo pažangos. Į priekį išsiveržia gamintojai, kurie kuria inovatyvius produktus ir aktyviai skaitmenizuojasi“, − pabrėžia G. Bagušinskas ir priduria, kad mūsų konkurencinė stiprybė yra ir gebėjimas tiekti produkciją net ir mažais, kliento pageidaujamais, kiekiais.

Anot jo, sėkmingo eksporto formulėje – dvi dedamosios: pinigai ir inovatyvumas. Lyderiai geba suderinti abu dalykus, jauniems, pažangiems verslams pereiti į aukštesnį lygį dažniausiai trukdo pinigų stygius.

„Mūsų asociacijos nariams įveikti šį trūkumą padeda ir ES finansuojami projektai. Jie suteikia daugiau galimybių plačiau išnaudoti tarptautines nišas, jungiantis į tarptautinius tinklus ir ieškant partnerių, pristatant užsienio rinkoms lietuviškos kilmės produktus ar paslaugas“, − sako G. Bagušinskas.

ES investicijų nauda – dešimtims įmonių

Neseniai įgyvendintas klasterio „SmartFood“ lietuviškos produkcijos krepšelio, skirto HoReCa'i (viešbučių, restoranų, kavinių rinka) eksportui skatinti ir naujų rinkų paieškai projektas tokią galimybę suteikė UAB „Liūtukas ir Ko“, UAB „Danvita“, UAB „Rūta“, UAB „Acorus calamus“, UAB „Dora“, UAB „Viktorija ir partneriai“, UAB „Cerera foods“, kitoms bendrovėms.

O baigto projekto „Naujos verslo galimybės rinkų paieškai ir plėtrai“, kuriuo buvo skatinamos labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės ieškoti naujų užsienio rinkų ir plėsti esamas galutiniai šio projekto gavėjai – 27 Lietuvos verslo įmonės. Tarp jų − bendrovės „Autogrotas“, „Augija“, „Ekofrisa“, „Papilio kibirkštis“, RATUTELA, „Choco group“, „Švenčionių vaistažolės“, „Grainmore“.

„LitMEA“ ir jos įkurto klasterio „SmartFood“ kartu su LVPA įgyvendintiems ar tebevykdomiems projektams pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ skirta beveik 0,5 mln. Eur ES investicijų, pagal priemonę „Verslo klasteris LT“ – daugiau nei 0,5 mln. Eur, „Inoklaster LT“ – dar 0,06 mln. Eur.

Susiję įrašai

Artimiausi renginiai