BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Moksleivių svajonių muziejus: virtuali realybė, garsūs žmonės ir gėlių skulptūros

2020 m. gruodžio 4 d. / Centrinė projektų valdymo agentūra

Lietuvos moksleiviai muziejus, bibliotekas ir kitus kultūros objektus lankytų dažniau, jei pastarieji pasitelktų daugiau išmaniųjų technologijų, rengtų susitikimus su nuomonės formuotojais, siūlytų įdomias veiklas, tokias kaip naktinės ekskursijos ar konkursai. Tai paaiškėjo surinkus beveik 300 šalies gimnazistų pasiūlymų, kaip kultūros objektus pritaikyti jaunajai kartai.

Rodoma:

Konkurse dalyvavusių gimnazistų nuomone, objektams tapti populiaresniais padėtų virtualūs turai, galimybė pabendrauti su žymiais žmonėmis, autentiškos veiklos, gražiai sutvarkyta aplinka. Džiugina tai, kad nemaža dalis moksleivių pastebėjo, jog daugelis kultūros objektų jau šiandien yra pakankamai patrauklūs ir įdomūs“, – sako kampaniją „Rink(is) kultūrą“ inicijavusios Centrinės projektų valdymo agentūros Kultūros projektų skyriaus vadovė Eglė Menkevičienė.

Kuo daugiau išmaniųjų sprendimų, tuo geriau

Pastaruoju metu vis daugiau muziejų ir bibliotekų „įdarbina“ skaitmenines technologijas, tačiau šalies moksleiviams atrodo, kad to negana. Jų manymu, interaktyvios veiklos ir ekspozicijos, panaudojant virtualius akinius ar QR kodus leistų geriau įsiminti visą juose pateikiamą informaciją, lengviau ją suprasti.

„Kai kurie kultūros objektai jau dabar kviečia apsilankyti virtualiose ekskursijose. Toks būdas pamatyti kultūros objektą tapo itin aktualus karantino metu. Skaitant vaikų idėjas, susidaro įspūdis, kad moksleiviams paprasčiausiai trūksta informacijos. Jaunimas įvardijo, kad informacija apie įvairias kultūros veiklas juos geriausiai pasiekia per socialinius tinklus“, – sako E. Menkevičienė.

Konkurso dalyviai pateikė ir originalių idėjų. Viena jų – pasiūlymas sukurti išmaniojo telefono programėlę, kuria naudojantis būtų ne tik susipažįstama su miesto, muziejaus ar kitos vietos paveldu ir objektais, bet ir renkami taškai už teisingai atsakytus klausimus, kuriuos vėliau būtų galima išsikeisti į smulkius prizus. Kita – įrengti interaktyvių stendų vaikams su klausos ar regos negalia.

Traukia atrakcijos iš praeities

Kalbant apie muziejus, moksleiviai įsivaizduoja juose daugiau judrių veiklų: konkursų, žaidimų, lobio paieškų, naktinių ekskursijų, istoriją atkuriančių aktyvių edukacijų. Už dalyvavimą veiklose jie norėtų būti skatinami prizais, nedideliais suvenyrais, pvz., lipdukais.

„Išmanioji karta domisi ir mūsų protėvių gyvenimo būdu – daug kas nurodė, kad lankomose vietose norėtų pažaisti senovėje populiarius žaidimus, išbandyti senovinius rankdarbius, kitas autentiškas veiklas, tokias kaip maisto ruošimą, verpimą, arklių kinkymą ir panašiai. Jaunimas tokias pramogas vadina atrakcijomis iš praeities ir tikrai jų „nenurašo“, – pasakoja CPVA Kultūros skyriaus vadovė.

Smagu vaikams būtų ir persirengti įvairiais kostiumais bei su jais nusifotografuoti. Taip pat siūloma teatralizuoti muziejų darbą – tam tikrais drabužiais persirengę gidai juose galėtų ne tik pasakoti, bet ir vaidinti įvairias situacijas, įtraukdami į šiuos „spektaklius“ ir moksleivius. Eksponatus muziejuose moksleiviai norėtų paliesti, o ne tik pažiūrėti iš tolo.

Parkuose trūksta gėlių ir lempučių

Maloniai nustebino tai, kad moksleiviai didelę reikšmę teikia kultūros objekto aplinkai. Ypač ši tendencija išryškėjo nuomonėse apie dvarus ir parkus. Čia siūloma pasodinti daugiau gėlių, egzotinių augalų, įrengti gėlių skulptūras, fontanus, dekoratyvų apšvietimą, įrengti mini bibliotekėles su knygomis, pastatyti daugiau suolelių, ant kurių būtų galima pasėdėti su draugais ar paklausyti muzikos.

„Dalis moksleivių kultūros objektams priskiriamuose parkuose norėtų aktyvesnės veiklos. Sulaukėme siūlymų įrengti dviračių takus, riedučių trasas, batutus. Šios pramogos sunkiai suderinamos su saugomų parkų istorija, tačiau verta pasvarstyti, kaip pažintinę veiklą būtų galima susieti su aktyvesnėmis, moksleiviams patrauklesnėmis veiklomis parkuose“, – sako Eglė Menkevičienė.

Pasak jos, pats konkursas sudarė labai gerą įspūdį, matyti, kad jaunimas domisi savo šalies kultūra, nori būti aktyviais jos vartotojais, turi idėjų ir mielai jomis dalinasi.

Iš visų kampanijos „Rink(is) kultūrą“ metu pateiktų moksleivių idėjų bus atriktos 20 originaliausių, jomis bus pasidalinta su kultūros bendruomene. Geriausią idėją pasiūliusiam moksleiviui atiteks prizas – paspirtukas, kitų atrinktų pasiūlymų autoriai sulauks simbolinių dovanėlių.

Kampanija „Rink(is) kultūrą“ prasidėjo vasarą, kai šalies moksleiviai iš penkiolikos skirtinguose Lietuvos regionuose esančių vietų rinko jiems įdomiausius kultūros objektus. Balsavime dalyvavę kone 800 gimnazistų patraukliausiu Aukštaitijos regiono objektu išrinko Anykščių Istorijų dvarelį, Dzūkijos regiono nugalėtoju tapo Užutrakio dvaro sodyba, Mažosios Lietuvos – Hugo Šojaus muziejus, įsikūręs Šilutėje, Suvalkijos – Senoji Zapyškio šv. Jono Krikštytojo bažnyčia, Žemaitijos – Kretingos Šv. Pranciškaus Mažesniųjų brolių vienuolynas.

Šia kampanija siekiama padėti šalies kultūros įstaigoms pritraukti daugiau jaunų lankytojų. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

Raktažodžiai: es investicijos

Susiję įrašai

Artimiausi renginiai

Buvęs Kitas
Sausis 2021
Pr An Tr Ke Pe Še Se
28 29 30 31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
28
29
30
31