BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Rolandas Mackevičius sako TAIP paspirtukui

2020 m. lapkričio 17 d. / Centrinė projektų valdymo agentūra

Lietuvos aplinka ir oro kokybė, lyginant su kitomis pasaulio šalimis vertinama gerai – Vilnius neretai vadinamas žaliausia Europos sostine. Remiantis naujausiais duomenimis, toks statusas suteiktas tik Skandinavijos miestams – Oslui ir Kopenhagai. Vis tik didieji Lietuvos miestai, ypač – Vilnius, pastaraisiais metais fiksavo viršytą kietųjų dalelių ore koncentraciją. Statistikos departamento duomenimis, taršos lygis sostinėje nuo 2013 m. tik augo.

Rodoma:

Pasinaudodamos karantinu, didžiosios Europos sostinės, tokios, kaip Paryžius, Briuselis ar Milanas, spręsdamos ekologijos ir spūsčių problemas, dalį miesto centro gatvių atidavė pėstiesiems. Vilnius taip pat stengiasi neatsilikti: miesto gatvės platinamos, tiesiami aplinkkeliai, dviračių takai, o šiemet sostinės centre pritaikytas žiedinis automobilių srauto reguliavimas. Vis dėlto, vilniečiai vangiai naudojasi viešuoju transportu ar kitomis darnaus judumo priemonėmis, galinčiomis sumažinti taršos kiekį. Keliavimo įpročius šiemet kiek pakoregavo ir užgriuvusi pandemija. Nejaugi saugiausia alternatyva viešajam transportui liks automobilis?

Šiltuoju metų laiku renkamės aplinkai draugišką transportą

Kelionių ir gryno oro išsiilgę lietuviai šią vasarą miestuose rinkosi keliauti dviračiais, riedžiais ar paspirtukais. Kelionę po Vilnių elektriniu paspirtuku išbandė ir žinomas TV laidų, renginių vedėjas, vienas iš „radistų“ – Rolandas Mackevičius. Pasak jo, keliauti šiuo būdu skatina ne tik tinkamai išvystyta Vilniaus miesto infrastruktūra, bet ir kiti aspektai.

„Manau, kad tikrai jungsiuosi prie elektriniais paspirtukais keliaujančių žmonių. Ši transporto priemonė – patogi. Tai, kad keliauti paspirtuku galima gatve, šaligatviu ar dviračių takais, nuo vieno taško iki kito leidžia nuvažiuoti daug greičiau nei automobiliu. Be to, dingsta nuolatinis vairuotojų galvos skausmas – kur parkuoti automobilį. Geras jausmas!“, – paspirtuko suteikiamomis galimybėmis žavisi žinomas vyras.

Nukeliauti nuo Užupio iki Europos aikštės jam užtruko itin trumpai – tik 20 minučių. Tiesa, į kelionę jis įtraukė ir pasimėgavimą kavos puodeliu, nes keliaujant paspirtuku tai itin paprasta.

„Niekur neskubėjau, nereikėjo ieškoti, kur padėti paspirtuką. Tiesiog sustojau, paspirtukas po pažastimi, nusipirkau kavos, atsisėdau ant suoliuko, atsigaivinau ir važiavau toliau. Galiu pasakyti, kad kelias buvo „kaip saldainis“ visomis prasmėmis: ir gražu, nes Senamiestis, naudojausi dviračių takais, ir gryname ore, nereikia kondicionieriaus, tad daug sveikiau“, – šypsosi Rolandas Mackevičius.

Pasak jo, prie miesto gyvenimo vis labiau prisitaikanti infrastruktūra, itin tinkama šiai transporto priemonei. Be to, apstu ir nuomos galimybę teikiančių platformų, kuriomis galima pasinaudoti bet kuriuo metu, vos tik prireikus.

Šis keliavimo būdas, Rolando nuomone, ne tik pasitarnaus skubantiems, bet ir vengiantiems artimo kontakto viešajame transporte pandemijos metu ar sukantiems galvą, kur rasti parkavimo vietą savo automobiliui. O visų svarbiausia – sumažins oro taršą ir didėjančias spūstis pagrindinėse miesto gatvėse.

„Ekologija dabar yra mada, bet tai yra visomis prasmėmis teigiama mada – juk kiekvienas, važiuojantis netaršia transporto priemone, gali ne tik jaustis madingu, bet ir prisidedančiu prie švaresnio oro savo mieste, taigi, prie geresnės savo paties gyvenimo kokybės. Žinot, aš riedėdamas senamiesčio gatvėmis tikrai savimi didžiavausi, o jei taip dažniau?“, – įspūdžiais dalijasi R. Mackevičius.

Rolando 10 TAIP paspirtukui mieste

  1. Kelionė gryname ore – atsipalaidavimas ir pramoga.
  2. Mobilumas: išvengiama spūsčių, nes galima keliauti tiek gatve (su liemenėmis ir laikantis kelių eismo taisyklių), tiek šaligatviu, tiek dviračių takais.
  3. Patogumas – greičiau nei pėstute. Ir – visai nebrangu, jei nuomojiesi.
  4. Užėjo lietus – pasislėpiau po stogeliu kartu su paspirtuku, palaukiau ir vėl važiuoju.
  5. Nereikia sukti galvos dėl parkavimo, užtenka palikti ant šaligatvio, tik kad niekam netrukdytų. Jei paspirtukas nuosavas – susilankstai ir eini darbą ar kavinę.
  6. Saugumas.  Papirtukas tiks tiems, kas vengia kontakto viešajame transporte. Tačiau saugiai važiuoti reikia būtinai laikantis kelių eismo taisyklių. Jaunimui – dėvėti apsauginį šalmą.
  7. Tinka keliauti ne tik nedidelį atstumą miesto centre, bet ir važiuoti iš miegamojo rajono į darbą.
  8. Užsinorėjau kavos, sustojau, nusipirkau ir keliauju toliau.
  9. Puikus laisvalaikis su šeima ar draugais – garantuotas.
  10. Pasitenkinimas – tas geras jausmas, kad važiuoji ekologiškai ir neterši gamtos.

Apie projektą

„(Ne)dūzgiantis miestas“ – Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotas projektas, kurio tikslas – paskatinti didmiesčiuose gyvenančias jaunas, vaikus auginančias šeimas dažniau naudotis darnaus judumo priemonėmis. Projekto metu TV laidų ir renginių vedėjas Rolandas Mackevičius išbando įvairias darnaus judumo galimybes Vilniaus mieste: važiavimą dviračiu, paspirtuku, viešuoju transportu, elektromobiliu ir keliavimą su kaimynais. Komunikacijos kampanija „(Ne)dūzgiantis miestas“ finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis. ES investicijų pagalba kasmet Lietuvos miestuose diegiamos įvairios darnaus judumo priemonės: tiesiami dviračių takai, perkamas ekologiškas viešasis transportas, įrengiamos elektromobilių įkrovimo stotelės.

Projektas viešinamas https://www.delfi.lt/projektai/neduzgiantis-miestas/

Raktažodžiai: es investijas

Susiję įrašai

Artimiausi renginiai

Buvęs Kitas
Gruodis 2020
Pr An Tr Ke Pe Še Se
30
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01 02 03