BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Sunkmečiu LVPA imasi ir jai nebūdingų, bet verslą gelbstinčių funkcijų

2020 m. gruodžio 16 d. / Lietuvos verslo paramos agentūra

Pandemijos sąlygomis siekdama palengvinti verslo aplinką, Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) greta pagrindinės veiklos, esant poreikiui, imasi ir jai nebūdingos, tačiau būtinos, norint padėti verslui išgyventi nelengvą laikotarpį. LVPA ištekliai sėkmingai panaudoti, vertinant įmones Ekonomikos ir inovacijų (EIM) bei Finansų ministerijų administruojamose priemonėse “Subsidijos mikroįmonėms” (aktyvi nuo 2020 m. gegužės mėn. vidurio) ir “Turgavietės mokesčio kompensacija” (aktyvi nuo 2020 m. liepos mėn. antros pusės).

Rodoma:

Pasak LVPA direktoriaus Aurimo Želvio, bendras siekis padėti verslui sunkmečiu skatina institucijų tarpusavio bendradarbiavimą, kad procesai vyktų sklandžiai ir finansinė parama pasiektų verslą kuo greičiau.

“LVPA pastangomis buvo sudarytos sąlygos įgyvendinti Europos Komisijos teisės aktų pažeidimų prevenciją“,− pabrėžia A. Želvys.

Įgyvendinant minėtas priemones dalyvavo kelios institucijos, o LVPA ištekliai buvo bene svarbiausi, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kuo greičiau turėtų patikimą paramos gavėjų sąrašą, kuriems galėtų siųsti asmeninius kvietimus teikti paraiškas paramai gauti.

Lėšos pasiekė verslą

LVPA, gavusi Konkurencijos tarybos turimus valstybės pagalbą gavusių subjektų sąrašus, turėjo įvertinti, ar verslininkų gaunama neviršija didžiausios leistinos valstybės pagalbos sumos.

Europos Komisijos reglamentu nustatyta, kad verslininkams, siekiantiems turgavietės mokesčio kompensacijos, bendra suteiktos pagalbos, įskaitant ir kitas priemones, suma, neturi viršyti 200 tūkst. Eur per pastaruosius trejus mokestinius metus.

Reikalavimas dėl valstybės pagalbos taikytas ir subsidijų mikroįmonėms siekiantiems verslo subjektams. Čia   nurodytas skirtingas leistinas valstybės pagalbos dydis įvairių sektorių įmonėms – 200 tūkst. Eur visoms, išskyrus kelių transportą, žemės ūkį ir žuvininkystę, kurioms atitinkamai taikomos 100 tūkst., 20 tūkst. ir 30 tūkst. Eur ribos.

Tik gavusi sąrašus iš LVPA, VMI galėjo siųsti kvietimus, gavusi paraiškas − apskaičiuoti paramos sumą ir pateikti duomenis EIM. Verslininkus parama pasiekia per Nacionalinį bendrųjų funkcijų centrą, kuris lėšas perveda po EIM sprendimo jas skirti.

EIM gruodžio 15 d. duomenimis pagal priemonę  „Subsidijos mikroįmonėms“ gautos 36 813 įmonių paraiškos, įsakymais skirta ir išmokėta 99,3 mln. Eur, o pagal priemonę „Turgavietės mokesčio kompensacija“ gautos 5 699 prekeivių paraiškos, skirta ir išmokėta 1,7 mln. Eur.

Kad startas būtų sklandesnis

Bendradarbiaujant su EIM bei VMI, šiuo metu rengiamasi įgyvendinti naują priemonę “Subsidijos nuo COVID-19 nukentėjusioms MVĮ“. Planuojamas biudžetas − 150 mln. Eur, preliminariai numatomas naujos priemonės kvietimas – kitų metų pradžia.

Anot LVPA direktoriaus, įgyvendinant panašias kompensacijų verslui priemones, kuriomis siekiama padėti jam įveikti pandemijos iššūkius, krentant apyvartoms, ypač svarbu sklandus pasirengimas greitos pagalbos verslui kokybiškai realizacijai suvaldant rizikas.

„Tikrieji iššūkiai – pasirengiamasis darbas su skirtingų viešojo sektoriaus institucijų duomenimis, vertinant ūkio subjektus pagal Europos Komisijos reikalavimus, todėl ateityje būtina pereiti nuo excelio ir rankinio darbo prie duomenų skaitmenizavimo valdymo, norint pagalbą verslui suteikti maksimaliai greitai“, − teigia A. Želvys.

Pasak LVPA direktoriaus, labai svarbu administracinės naštos mažinimas pareiškėjams, kurie, kaip planuojama, teiktų paraiškas VMI naujoje priemonėje, kuri šiuo metu Ekonomikos ir inovacijų ministerijos derinama su EK. Mažoms ar vidutinėms įmonėms dažnai sunku įsivertinti SVV statusą, todėl rekomenduotina apyvartos kritimą vertinti tiek įmonės, tiek ūkio subjekto (grupės) lygmeniu, kai vertinamos tik susijusios įmonės.

Susiję įrašai

Artimiausi renginiai

Buvęs Kitas
Sausis 2021
Pr An Tr Ke Pe Še Se
28 29 30 31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
28
29
30
31