BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Augalų parduotuvėlėje šeimininkaujančios seserys verslą prilygina aštrių pojūčių kelionei

2020 m. gegužės 13 d. / UAB „Investicijų ir verslo garantijos“

Prieš kelis tūkstančius metų senovės Kinijos filosofo Laodzi pasakytą frazę, jog tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio, kaip mantrą kartoja ištroškusieji pokyčių. Seserys iš Vilniaus Kristina ir Dovilė Ambrazevičiūtės verslą pradėjo nuo valandos trukmės kelionės pas močiutę ir greta turėtų darbų teisės ir finansų sektoriuose pradėjo  kambarinių augalų  ir jų aksesuarų verslą.

Rodoma:

Prieš dvejus metus MB „Puodas ir petunija“ įkūrę seserys sako, kad sėkmę lemia vizija, darbas, drąsa ir judėjimas pirmyn, nes iš tiesų užtenka kasdien žengti po žingsnį ir po metų jau būsite nukeliavę 365 žingsnius. 

Papasakokite, iš kokių sėklų užaugo „Puodas ir Petunija“?

Apie nuosavą verslą pasvajodavome keletą metų. Minčių buvo įvairių, tačiau vieną dieną prieš akis aiškiai iškilo jaukios kambarinių augalų ir susijusių produktų, prekių parduotuvėlės, kokiose teko lankytis keliaujant po kitas šalis, vizija. Važiavome į Kauną aplankyti močiutės – turėjom ne kasdien pasitaikančią progą drauge praleisti tiek laiko bei, kaip vėliau paaiškėjo, išsigryninti idėją.  Tuomet ji ne tik pasisėjo – tą pačią naktį kibome į darbus.

Bet jei verslo idėja kilo žaibiškai, tai su pavadinimu buvo vargo. Kūrėme variantus, kritikavome, galvojome naujus, kol neapsikentęs vienas šeimos narys sušuko „Puodas ir Petunija“. Ir tai buvo kaip tik tai, ko reikėjo! Ne kartą žmonės į mūsų parduotuvę yra užėję privilioti būtent pavadinimo. Vis dėlto pradžia buvo internetinė prekyba ir tik po metų atidarėme parduotuvę prekybos centre Vilniuje.

Kas labiausiai prisidėjo prie jūsų verslo sėkmės – komanda, prekių asortimentas, pirkėjai ar darbas neskaičiuojant valandų?

Svarbi visų išvardintų dalykų sintezė. Ir dar žiupsnelis meilės tam, ką darai. Parduotuvėje daug laiko skiriame bendravimui, persodiname ir neretai dovanojame pasirinktus augalus, sudarome klientų svajonių augalų sąrašus, patariame kitiems ir pačios mielai priimame patarimus – juk pas mus ateina pirkėjų, turinčių daug žinių ir dideles augalų kolekcijas.

Atmintyje iškyla vienas pirmųjų mūsų klientų. Prekiavome pavasario mugėje, o šis žmogus atšvilpė paspirtuku, iškrapštė iš kišenių saują monetų ir prisipirko kaktusiukų. Kitą dieną grįžo ir dar nusipirko tilandsiją. Žmogui buvo kokie 8 ar 10 metų.

Mūsų komandos stiprybė yra tai, kad mes esame seserys. Kai atidarėme fizinę parduotuvę, neskubėjome samdyti darbuotojų, dirbome pačios, nes norėjome pažinti savo klientus. Dabar darbuojamės trise, planavome priimti ir ketvirtą darbuotoją, tačiau šiuos planus sujaukė karantinas – tikimės, neilgam. Beje, fizinė parduotuvė buvo mūsų planuose, bet nežinia ar taip greit būtumėm pasiryžusios, jeigu ne sąlyga, kad norint gauti lengvatinę paskolą naujam verslui su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) garantija, reikia prašymą paduoti per 12 mėnesių nuo įsikūrimo.  Tai buvo geras ir stiprus paskatinimas.

Kodėl nusprendėte pasinaudoti verslo skatinimo organizacijų siūlomomis investavimo priemonėmis?

Mus paskatino noras į realybę perkelti parduotuvėlę iš savo vizijų. Nuo veiklos pradžios investavome tik pačios. Pasinaudojusios INVEGOS priemone „Subsidijos verslo pradžiai“ ir „Verslumo skatinimo fondas 2“ ir gavusios lėšų šiandien galime džiaugtis ir kitus džiuginti savo parduotuve.

Baimė – verslo stabdis. Todėl ir kitiems pradedantiems verslininkams patariame baimę „išjungti“, ieškoti galimybių augti, naudotis finansine parama. Galimybių tikrai yra, o lengvatinis skolinimasis su garantijomis ne tik padeda augti greičiau, bet ir priverčia dar kartą pamatyti savo verslą patirties turinčių specialistų akimis.

Šiandien smulkus verslas optimizmu nespinduliuoja dėl koronaviruso. Kaip jūsų veiklą pakoregavo pandemija?

Pajuokausiu, kad karantinas mus nubloškė atgal į praeitį, kai vykdėme tik internetinę prekybą, nes dabar situacija yra tokia pati. Tačiau mums nereikėjo iš naujo skubiai galvoti, kaip persikelti į elektroninę erdvę. Augalus, vazonus bei kitas prekes siunčiame nuo veiklos pradžios, be to, mes prekiaujame beveik vien tik sukulentais ir kaktusais – atsparesniais ir užsigrūdinusiais augalais, ištveriančiais keliones į naujus namus.

Iš augalų semiamės optimizmo ir pozityvumo. Sunku pasakyti, kas laukia ateityje, nes pasaulis keičiasi greitai. Iš dabartinės situacijos pasimokėme, kad vertėtų pagalvoti apie parduotuvę su atskiru įėjimu iš gatvės. Tai sutampa ir su mūsų kita svajone – atidaryti antrą parduotuvę Kaune. Kas žino, gal netrukus ją ir įgyvendinsime.

Jei galėtumėte atsukti laiką, kokių patarimų duotumėte ankstesnėms sau?

Esame padariusios klaidų, bet yra ir sprendimų, kuriuos būtinai pakartotumėm. Kaip klaidą įvardinčiau dalyvavimą visose mugėse iš eilės. Tiesa ta, kad šiame skaitmeniniame amžiuje geriau investuoti pinigus į reklamą socialiniuose tinkluose.

Su kaupu pasiteisino sprendimas burti sekėjų ratą „Facebook“, taip pat patogios pirkėjui e. parduotuvės sukūrimas bei drąsa pasiskolinti. Tačiau svarbiausia buvo imtis daryti būtent tai, dėl ko dainuoja širdis, nes verslas – kaip aštrių pojūčių kelionė, kur džiaugsmingas akimirkas keičia itin sudėtingi momentai, todėl veikla vien iš išskaičiavimo vieną dieną pradėtų varginti.

Artimiausi renginiai

Sekite naujienas

RSS