BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Sukurti produktai

1046 Viso įrašų
iki
Rodyti viską
Sukūrimo data2022-12-06
VykdytojasNacionalinė švietimo agentūra

Ši knyga apie prekybą žmonėmis ir išnaudojimo prevenciją yra viena iš nedaugelio švietimo sistemai skirtų metodinių medžiagų darbui su įvairaus amžiaus vaikais. Tikimės, kad ji taps naudinga bendrojo ugdymo mokyklų klasių vadovams, švietimo pagalbos specialistams ir mokytojams tiek vykdant prekybos žmonėmis prevenciją, tiek reaguojant į išnaudojimo atvejus.

Metodinė medžiaga sudaryta iš trijų skyrių. Pirmajame skyriuje pateikiamas trumpas temos terminų žodynėlis ir teorinis įvadas apie šiuolaikinės vergovės sampratą. Čia pristatomos skirtingos šių dienų prekybos žmonėmis formos ir mąstai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Aptariami rizikos veiksniai tapti prekybos žmonėmis aukomis, prekeivių verbavimo būdai, grėsmių atpažinimas ir tinkamas reagavimas tiek siekiant išvengti prakybos žmonėmis spąstų, tiek pakliuvus į prekeivių žmonėmis pinkles. Ypatingas dėmesys yra skiriamas prekybos vaikais ir vaikų išnaudojimo atvejams.

Antrasis skyrius skirtas prekybos žmonėmis intervencijai mokykloje. Čia pristatomi tiek mokytojo, tiek mokyklos administracijos veiksmai identifikavus ir/ar gavus informaciją apie mokinį, atsidūrusį rizikoje arba nukentėjusį. Taip pat pateikiama informacija, kaip atpažinti rizikos veiksnius, tinkamai reaguoti bei teikti pagalbą. Šiame skyriuje rasite rekomenduojamos literatūros ir naudingų nuorodų sąrašą bei informaciją apie pagalbos šaltinius skirtingose šalyse.

Trečiajame skyriuje pateikiami prevencinių užsiėmimų, pritaikytų pagal amžių mokiniams nuo pirmos iki dvyliktos klasės, kurie gali būti naudojami ugdymo proceso (integruotos pamokos) metu ar vedant klasės valandėles, pavyzdžiai. Per užduotis pateikiama informacija kaip ugdyti vaiko vertybines nuostatas, pozityvų ir konstruktyvų mąstymą, kritinį bendraamžių, medijų, technologijų ir kitų aplinkos veiksnių vertinimą, gebėjimus atsispirti neigiamam aplinkos spaudimui, atsakingą pasirinkimų priėmimą, socialines ir emocines kompetencijas. Prie kiekvienos užduoties nurodomi užsiėmimo siekiai ir ugdomos kompetencijos, pristatomi aktyvūs ir įtraukūs darbo metodai.

Šioje metodinėje medžiagoje pateikiamos ir nagrinėjamos realios situacijos, su kuriomis savo darbe susidūrė ir tebesusiduria viešosios įstaigos „Kovos su prekyba žmonėmis ir išnaudojimo centras“ (toliau – KOPŽI) specialistai. Daugiau nei dvidešimt metų dirbantys profesionalai, kasdien lydintys prekybos žmonėmis aukas bei teikiantys psichologinę, socialinę,  aukų lydėjimo per teisinį procesą pagalbą, yra sukaupę unikalią patirtį apie prekybos žmonėmis situaciją Lietuvoje. Visos minimos istorijos yra nuasmenintos, siekiant užtikrinti konfidencialumą. Prevenciniuose užsiėmimuose naudojamos tikros istorijos paimtos iš žiniasklaidos šaltinių jų nekeičiant.

Šios metodinės medžiagos autorės džiaugiasi, jog mūsų šalies švietimo sistemoje yra apsispręsta kreipti patį didžiausią dėmesį prekybos žmonėmis nusikaltimo atpažinimui, geresniam supratimui, pagalbos aukoms teikimui. Mokyklos vaidmuo ir įnašas čia - neįkainojami.

Sukūrimo data2022-12-06
VykdytojasNacionalinė švietimo agentūra

Kognityvinės elgesio korekcijos EQUIP programos (Gibbs, Potter ir Goldstein, 2019; Potter, Gibbs ir Goldstein, 2019; Kalpokienė, Dikčienė, Gvaldaitė, Klimukienė ir Nedzinskaitė, 2019) tikslas – mokyti jaunuolius mąstyti ir elgtis atsakingai, prisiimti asmeninę atsakomybę už savo elgesį, motyvuoti ir įgalinti juos teikti pagalbą vienas kitam, taikant savitarpio pagalbos metodus. Šios programos tikslinė grupė – elgesio sunkumų turintys 14–18 metų paaugliai. Programos

metu: mokomasi pykčio valdymo ir mąstymo klaidų koregavimo; ugdomi socialiniai įgūdžiai; mokomasi priimti socialiai atsakingus sprendimus.

Tyrimo tikslas - nustatyti specialistų, įgyvendinančių EQUIP programą, subjektyvų požiūrį į įgyvendinamos EQUIP programos poveikį paaugliams.

Tyrimo duomenys buvo renkami pasitelkus fokusuotos grupės metodą (angl. Focus group). Focus grupės metodo pagalba siekiama atskleisti pedagoginių psichologinių/ švietimo pagalbos tarnybų specialistų, baigusių EQUIP programos taikymo mokymus ir vykdančius praktinius užsiėmimus paaugliams subjektyvų požiūrį į įgyvendinamos EQUIP programos poveikį paaugliams.

Tyrime dalyvavo 20 pedagoginių psichologinių/ švietimo pagalbos tarnybų specialistų, baigusių EQUIP programos taikymo mokymus ir vykdančių praktinius užsiėmimus paaugliams iš Vilniaus m., Šalčininkų r., Kauno r., Šiaulių m., Šiaulių r., Skuodo r., Tauragės r., Ukmergės r., Telšių r., Švenčionių r., Kėdainių r., Jurbarko m., Klaipėdos m. savivaldybių.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Lietuvoje pradėta kurti vieninga ilgalaikės priežiūros paslaugų koncepcija, kurios tikslas – nustatyti bendrus socialinės globos ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo, teikimo ir finansavimo principus. Šios koncepcijos sukūrimas ir lemia prielaidas sisteminiams pokyčiams ilgalaikės priežiūros srityje, apie kuriuos atsiranda poreikis informuoti ambulatorinių slaugos paslaugų namuose (toliau - ASPN) teikėjus ir gavėjus (jų šeimos narius ir artimuosius) bei visuomenę. Šių vaizdo animuotų filmukų pagalba yra informuojama apie plečiamą ASPN tinklą, tai, kad ASPN paslaugos prieinamos kiekvienoje savivaldybėje, akcentuojama, kokias paslaugas ir kokie specialistai teikia ir kur turi kreiptis gyventojai, siekiant gauti ASPN paslaugas.

https://youtu.be/K6MFV_rUZy0

https://youtu.be/unsa72ISvzU

https://youtu.be/pwqT3li30t0

https://youtu.be/jeMnqFsBzAM

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Mano slauga.lt svetainė yra skirtas Lietuvos Respublikos piliečiams ir gyventojams, siekiantiems daugiau sužinoti apie ilgalaikės priežiūros paslaugas ir jų naujoves Lietuvoje. Svetainėje pateikta kontaktinė informacija, kur kreiptis, prireikus ambulatorinių slaugos paslaugų namuose paslaugų, kokios paslaugos yra teikiamos Čia galima pateikti klausimus ir gauti atsakymus. Taip pat svetainėje pateikta informacija apie Lietuvoje įgyvendinamos ilgalaikės priežiūros paslaugų koncepciją, jos tikslus, uždavinius ir principus bei paslaugų teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

https://manoslauga.lt/

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos mokslų akademija

Vytauto Didžiojo universiteto leidžiamo periodinio žurnalo „Darbai ir dienos“ paskirtis – skelbti Lietuvos ir užsienio autorių parengtus straipsnius, kuriuose nagrinėjamos tiek humanitarinių mokslų, tiek socialinių mokslų, tiek tarpdalykinės problemos. Publikacijose keliami istorijos, literatūrologijos, kalbotyros, filosofijos, sociologijos ir kiti aktualūs klausimai.

Leidinyje skelbiami tekstai pirmiausia skirti akademinei bendruomenei, mokslininkams, tyrėjams, doktorantus bei studentams, tačiau jie aktualūs ir  švietimo darbuotojus, moksleiviams ir plačiai visuomenei, kuri domisi naujais atradimais ar skirtingais požiūriais į žinomus istorinius faktus ir pan.  

Tikimasi, kad kiekvienas straipsnis ras savo skaitytoją, o kiekvienas tomas dėl savo sandaros įvairovės turės išliekamąją reikšmę.

Per projektą buvo parengti ir išleisti 6 „Darbų ir dienų“ tomai (65–70 t.).Kiekvienas tomas turi prieigą internete.

Taip suteikiama galimybė projekto metu išleistų tomų straipsnius pamatyti internete, o jeigu tema, autorius ar keliama problema aktuali, atsiversti ir skaityti..

 „Darbų ir dienų“ misija – plėtoti lietuvių akademinį ir intelektualinį diskursą, stengtis įpinti jį į šiandienio pasaulio mokslinius kontekstus, siekti, kad stiprėtų universalios mokslo vienovės suvokimas. Tarpdiscipliniškumas, konceptualių ir naratyvinių (faktografinių) tekstų derinimas su šaltinių publikavimo pastangomis, vietinių ir užsienio autorių straipsnių publikavimas, konkrečioms problemoms nagrinėti skirtos monografinės dalys ir atviros galimybės skelbti naujus, originalius, simptomiškus lietuvių autorių straipsnius – visa tai daro „Darbus ir dienas“ Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų žurnalu.

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/31335
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/33191
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/34406
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35552
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/36786
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/59969

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos mokslų akademija

Rengėjai – Vytauto Didžiojo universiteto Užsienio kalbų institutas.

Pavadinimas – Vytauto Didžiojo universiteto mokslo žurnalas „Darnioji daugiakalbystė“

Paskirtis – skelbti mokslo darbus, nagrinėjančius daugiakalbystės fenomeną iš įvairių mokslų krypčių – filologijos, filosofijos, komunikacijos, istorijos, politikos mokslų, kultūros tyrimų, literatūrologijos, edukologijos, psichologijos, sociologijos – perspektyvų. Žurnalas siekia puoselėti darniąją daugiakalbystę – individualios daugiakalbės kompetencijos įgijimą ir visuomeninės daugiakalbystės plėtojimą, daugiakalbės prieities skatinimą, kalbų išlaikymą ir kalbinių teisių gynimą, todėl tyrimai spausdinami įvairiomis oficialiomis ES kalbomis, pateikiant išsamias santraukas lietuvių ir anglų kalbomis.

Tikslinė grupė – mokslininkai ir kalbų politikos tyrėjai, kalbų mokymo profesionalai, lingvistinių teisių gynėjai, švietimo darbuotojai, kalbų politikos formuotojai ir visi, kuriems rūpi gimtosios ir kitų kalbų išsaugojimas ir puoselėjimas.

 

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/33180
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/34443
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35370
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/36689
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/59970
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/98856

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos mokslų akademija

Vytauto Didžiojo universiteto leidžiamamo religijos mokslų periodinio leidinio „SOTER“ paskirtis skelbti Lietuvos ir užsienio autorių parašytus teologijos-filosofijos mokslo darbus. Juose analizuojamos ir sprendžiamos katalikų ir kitų religijų teologinės, istorinės, teisės, kultūros, švietimo, filosofijos ir kitos aktualios problemos.

Leidinys orientuotas į mokslininkus ir tyrėjus, doktorantus, švietimo darbuotojus, religines bendruomenes bei jaunimo organizacijas.

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/31323
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/32527
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/33206
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/34067
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35052
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35319
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35516
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35979
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/36785
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/59577
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/59971
https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/61650

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos mokslų akademija

Pedagogika – nuo 1962 m. leidžiamas akademinis žurnalas, gvildenantis teorinius ir metodologinius švietimo bei ugdymo klausimus. Žurnale taip pat pristatomi naujausi edukologiniai tyrimai. Leidinyje Pedagogika ypač didelis dėmesys skiriamas švietimo politikos, taip pat švietimo ir kultūros sąsajų analizei, taip pat edukologinių tyrimų metodologijos klausimams. Siekiant akademinio dialogo ir tarpdalykinių ryšių, žurnale publikuojami ne tik edukologų, bet ir sociologų, psichologų, antropologų ir kitų mokslininkų straipsniai švietimo ir ugdymo tematika, bet ir monografijų, apgintų disertacijų recenzijos bei konferencijų apžvalgos.

Žurnalas reguliariai leidžiamas keturis kartus per metus. Straipsniai skelbiami lietuvių ir anglų kalbomis. Pedagogika publikuoti straipsniai yra referuojami šiose pripažintose tarptautinėse duomenų bazėse:

Scopus;

DOAJ;

Central and Eastern European Online Library – C.E.E.O.L;

EBSCO (Current Abstracts, Education Research Com¬plete, Education Research Index, Toc Premier);

MLA International Bibliography.

 

https://www.ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos mokslų akademija

Žurnalo “Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai” rengėjas Vytauto Didžiojo universitetas, Žurnalas publikuojamas EBSCO Business Source Complete, informacijos ir mokymo bendrovės ProQuest duomenų bazėse, Centrinės ir Rytų Europos virtualios bibliotekos (C.E.E.O.L.) duomenų bazėse ir tarptautinėje Index Copernicus duomenų bazėje. Leidinio turinys yra prieinamas šių duomenų bazių vartotojams visame pasaulyje. Tai garantuoja didesnę žurnale publikuojamų mokslinių tyrimų rezultatų sklaidą.

„Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai“ žurnalo idėją išvystė grupė mokslininkų, nuolat susiduriančių su mokslinių publikacijų, analizuojančių aktualias ekonomines temas, trūkumu tiek Baltijos šalyse, tiek ir kitose senosiose bei naujosiose Europos Sąjungos šalyse. Šios iniciatyvos šalininkus vienija poreikis perteikti savo požiūrį į ekonomines problemas, ypač Rytų ir Centrinės Europos šalyse, bei pateikti mokslinę jų interpretaciją. „Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai“ siekia ne tik tęsti šiuo metu vykstančių ekonominių tyrimų tendencijas bei prisidėti prie vykstančių mokslinių debatų, tačiau taip pat ir siūlyti naujas diskusines temas. Žurnalo tikslas – svarstyti tas ekonomikos mokslo sritis, kurios pastarąjį dešimtmetį pasižymėjo ryškiausiomis inovacijomis tiek Lietuvos, tiek ir tarptautiniu mastu, o taip pat nevengti skirtingų tyrimų tendencijų sankirtos bei lyginimo.

Mokslinio žurnalo „Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai“ komanda siekia aukšto informatyvumo lygio, siūlydama mokslinius straipsnius, apžvalgas ir svarstymus, atitinkančius aktualiausias ekonomikos mokslo tyrimų bei praktikos tendencijas. Taip pat norima žurnalą padaryti prieinamą tiek plačiajai auditorijai, tiek ir ekonomikos srities specialistams.

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/31504

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/33222

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35083

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/35543

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/36787

https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/59972

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universitetas

Nuotolinio mokymosi priemonė – moderniais mokymo ištekliais bei technologijomis pagrįsta mokymosi erdvė, užtikrinanti individualią mokymosi prieigą, galimybę mokytis aktyviai bendraujant ir bendradarbiaujant, dalytis patirtimi, studijuoti patogioje vietoje, patogiu metu ir individualiu tempu neatsitraukiant nuo darbo. Viena iš studijų procese naudojamų nuotolinio mokymosi priemonių – elektroninis dienoraštis. Studijose naudojamų elektroninių dienoraščių paskirtis - dėstytojo asmeninis ar grupinis bendravimas su besimokančiaisiais, besimokančiųjų refleksijos, asmeninis pažangos vertinimas, mokslo pasiekimų kaupimas, nuomonės išsakymas, mokymosi resursų apžvalgos ir kt.(Rutkauskienė D. ir kt., 2007).

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universitetas

The aim of this study was to compare the effects of different Small-Sided games (SSG) formats and simulated match handball training (SMHT) on handball player’s physical performance and game activity profile.

The results of this study show that handball SSGs represent an adequate in-season strategy to promote a wide range of physical adaptations with improvements in running and jumping performance. This represents important information for coaches, since SSGs develop handball players’ physical profiles while replicating tactical and technical features of the game. Nevertheless, simulated match training may be judiciously used to improve players’ aerobic performance.

Mikalonytė R, Paulauskas R, Abade E, Figueira B (2022) Effects of small-sided games vs. simulated match training on physical performance of youth female handball players. PLoS ONE 17(9): e0273574. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0273574

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universitetas

Pagrindinis gairių tikslas – padėti įvairių lygių mokymo įstaigų bendruomenėms, t. y. mokytojams, direktoriams, vadovams, kuratoriams, mokymo programų rengėjams ir specialistams, patarėjams pedagogikos klausimais, mokytojų rengėjams ir kitiems ugdymo proceso dalyviams, ir universitetų akademinei bendruomenei, t. y. mokymo padalinių vadovams, profesoriams, mokslininkams ir įvairių sričių specialistams, numatyti, kurti, plėtoti ir vertinti inovatyvų mokymo programų turinį, idėjas ir praktiką.

Gairėse pateikiami keturi tarpusavyje susiję kriterijai, kuriais remiantis inovatyvus turinys analizuojamas bendrai arba konkrečiai gilinantis į tam tikrą jo rengimo etapą. Šiuos kriterijus galima pasitelkti derinant skirtingus elementus pagal mokyklų bendruomenių poreikius.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universiteto “Rasos“ gimnazija

Parengtas  lietuvių k., istorijos ir dailės programų derinimo planas,  sinchronizuojant   72 pamokų planus, pagrindinio ugdymo programoje (9-10 klasėse).

adresas    sinchronizuotospamokos.lt  

Parengtas  programų derinimo  planaą sudaro trys ciklai.
1 ciklas 9 – oje klasėje „Tautinės tapatybės paieška XIX a.“ (romantizmas, nacionalizmas, tautinis sąjūdis, rusifikacija, germanizacija istorijoje, dailėje ir literatūroje).
 2 ciklas 10 – oje klasėje „Visuomenės modernėjimas tarpukariu“(demokratijos formavimasis, tautos modernėjimas, kultūros suklestėjimas, tolerancija tautinėms mažumoms).
3 ciklas 10 – oje klasėje „Tautos išlikimas Antrojo pasaulinio karo metais ir po karo“ (holokaustas, kolaboravimas, tremtis, rezistencija, egzodas, socialistinis realizmas).
Pagal plano ciklus suderinti dailės, istorijos ir lietuvių kalbos teminiai planai.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universiteto “Rasos“ gimnazija

Parengti ir neformaliose pamokose išbandyti 72 pamokų scenarijai, grįsti IKT, naudojant įvairias veiklas: virtualias kūrybinių darbų parodas, kryžiažodžius, PUPP formato rašinius, projektinius darbus, publikuojant Facebook socialiniame tinkle. https://www.facebook.com/groups/sinchronizuotospamokos,

Parengti pamokų scenarijai išbandyti neformaliojo švietimo pamokose, netradicinėse edukacinėse erdvėse, įvairiomis formomis: protų mūšiai pamokų ciklo pabaigoje, virtualios mokinių darbų parodos Facebook komiksų kūrimas, tarpukario istorinių asmenybių skulptūrų kūrimas, miniatiūros  ,,Tautinės tapatybės paieška“ kūrimas  (dailė), mokinių vedamos ekskursijos, stalo žaidimo kūrimas. Edukacinė programos Švietimo muziejuje  „Daraktorinė (slaptoji) XIX a. mokykla“, M.K. Čiurlionio, Lietuvių literatūros Maironio, IX forto muziejuje edukacinė programa „Žymūs pasaulio žydai ir litvakai“ , LR istorinė prezidentūroje edukacinė  programa „Lietuvos valstybės kūrėjai dailėje“,  pamokos – susitikimai su „Jaunųjų Lietuvos partizanų“ organizacija. Mokinių vedamos ekskursijos „Modernizmo architektūra Kaune“.

Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose ruošiamasi atnaujinti bendrąsias dėstomų dalykų programas,  kuriose numatyta, kad  9-10 klasėse 30% dalyko turinio  mokytojas galės savarankiškai nuspręsti kokią medžiagą  dėstyti, todėl   manome, kad kitų mokyklų mokytojai galės panaudoti mūsų sukurtus pamokų scenarijus, nes projektu sukurtos priemonės skirtos ugdymo turinio atnaujinimui ir viešos,  laisvą prieigą   prie interneto:  sinchronizuotospamokos.lt .

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universiteto “Rasos“ gimnazija

VDU „Rasos“ ir Kauno r. Vilkijos gimnazijų pedagogų parengtas  ir įdiegtas  sinchronizuoto mokymo(si) modelio aprašas.

Šis modelis skirtas bendrojo ugdymo mokyklų pagrindinio ugdymo  programos, 9-10 klasių ugdymo turinio atnaujinimui.

Pagal sukurtą modelį  perteikiama apjungtos lietuvių kalbos, istorijos ir dailės programų temos  taikant „Apverstos klasės“ (angl. flipped classroom) metodą: naudojant  aiškinamuosius vaizdo įrašus, gimnazistams mokomąją medžiagą pateikiant iš anksto, mokiniams  savarankiškai  pasiruošiantis namuose, o pamokose daugiau dėmesio skiriant praktiniams darbams, naujų žinių aptarimui, sisteminimui ir įtvirtinimui. Taikant šį ugdymo tobulinimo modelį orientuojamasi į probleminį mokymąsi, kuris yra negalimas be gebėjimo dirbti savarankiškai, t.y. naudotis įvairiais informacijos šaltiniais (skaitmeniniais, rašytiniais, vaizdiniais ir kt.), gebėjimo ne tik savarankiškai vykdyti informacijos paiešką, bet ir reikiamos informacijos atranką. Taip ugdoma  informacinė žinių visuomenė,  ugdoma mokėjimo mokytis kompetencija.

 

Sinchronizuoto mokymo(si) modelio aprašas sukurtas  vadovaujantis chronologiniu principu, pagal Bendrąsias  programas sukurti pamokų ciklai, pagrindu imant  istorijos  programą. Sukurti trys  pamokų ciklai: vienas 9 kl. ir du 10 kl.,  ciklus  išsiskaidant į sinchronizuotas pamokas. Apraše įvardijami siekiami tikslai ir uždaviniai, nurodomi metodai tikslų ir uždavinių pasiekimui, grįžtamasis ryšys, nurodomi laukiami rezultatai, vertinimo kriterijai, vertinimo/įsivertinimo metodai. Šis modelis  paremtas  tyrinėjimu grįstu mokymu(si).

 

Sinchronizuoto mokymo(si) metodų modelio aprašas sukurtas kaip  elektroninė knyga, patalpinta internete,  kurios viešas  adresas:    sinchronizuotospamokos.lt  

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasVytauto Didžiojo universiteto “Rasos“ gimnazija

Parengtas mokinio įsivertinimo pamokoje įrankių rinkinys, kurį sudaro testai, vienos pamokos ar kelių pažangai stebėti naudojant testavimo programėlės ir internetinius įrankius „Socrative“, „Quizizz, „Kahoot“, Wordwall“. Naudojome  grafinis įrankius, koreliacijos diagramas, mokymosi trikampius, voratinklį, šviesoforą, refleksijos žurnalą, „klausimų dėžutė.

Grįžtamojo ryšio įrankiai, įgalinantys mokinius pateikti grįžtamąjį ryšį apie jų veiklą verbaliniais ir neverbaliniais būdais: „veidukai“, „grįžtamojo ryšio“ dėžutės.

Mokinio įsivertinimo pamokoje įrankių rinkinys patalpintas projekto svetainėje  internete, viešas adresas    sinchronizuotospamokos.lt

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Ši metodinė priemonė skirta specialistams, dirbantiems su vaikais ir paaugliais, patyrusiais sunkias ir ilgalaikes psichologines traumas, ir turinčiais psichikos, elgesio ar raidos sutrikimų ar priklausančių rizikos grupei. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikos Psichiatrijos klinikos parengta metodikos „Specialistams darbui su: vaikais ir paaugliais, patyrusiais sunkias ir ilgalaikes psichologines traumas“ tikslas yra, pagerinti specialistų, dirbančių su šia grupe, žinias; pagerinti įvairių specialistų bendradarbiavimą užtikrinant vaikų ir paauglių, patyrusių sunkias ar ilgalaike psichologines traumas gydymo kompleksiškumą, tęstinumą ir efektyvumą; pagerinti tokių komplikacijų kaip savižudiškas elgesys, prevenciją šioje grupėje. Metodiką sudaro: įžanga, aktualumas, literatūros apžvalga, siūloma diagnostikos/stebėjimo/terapijos sistema (rizikos veiksniai, prevencija, diagnostika, stebėjimas ir gydymas) bei pagalbos algoritmai. Šiuo metodiniu dokumentu siekiama pagilinti specialistų, dirbančių su vaikais ir paaugliais, patyrusiais sunkias ir ilgalaikes psichologines traumas žinias, pagerinti minėtos tikslinės grupės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir kokybę, mažinant teritorinius sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo netolygumus tarp didžiųjų miestų ir rajonų savivaldybių.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinis dokumentas skirtas specialistams, dirbantiems su vaikais ir paaugliais, patyrusiais pirmąjį psichozės epizodą. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikos Psichiatrijos klinikos parengta metodikos „Specialistams darbui su: pirmąjį psichozės epizodą patyrusiais vaikais ir paaugliais“ tikslas yra, pagerinti specialistų, dirbančių su pirmąjį psichozės epizodą patyrusiais vaikais ir paaugliais, žinias; pagerinti įvairių specialistų bendradarbiavimą užtikrinant vaikų ir paauglių, patyrusių pirmąjį psichozės epizodą gydymo kompleksiškumą, tęstinumą ir efektyvumą; pagerinti tokių komplikacijų kaip savižudiškas elgesys, prevenciją šioje grupėje. Metodiką sudaro: įžanga, aktualumas, literatūros apžvalga, siūloma diagnostikos/stebėjimo/terapijos sistema (rizikos veiksniai, diagnostika, stebėjimas ir gydymas) bei pagalbos algoritmai. Šiuo metodiniu dokumentu siekiama pagerinti minėtos tikslinės grupės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir kokybę, mažinant teritorinius sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo netolygumus tarp didžiųjų miestų ir rajonų savivaldybių.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinio dokumento tikslas yra suteikti gydytojams ir specialistams žinių apie žievinio regos sutrikimo diagnostiką ir gydymą bei pateikti gaires / algoritmus, kuriuos gydymo įstaigos galėtų naudoti organizuojant ir teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas žievinį regos sutrikimą turintiems vaikams. Dokumente pateikiamos mokslo įrodymais ir (arba) kitų išsivysčiusių šalių ekspertų sutarimu ir nacionalinėmis rekomendacijomis pagrįstos rekomendacijos dėl žievinio regos sutrikimo rizikos vertinimo, žievinio regos sutrikimo diagnostikos, funkcinės regos vertinimo, raidos ir funkcinės būklės vertinimo, gydymo ir stebėjimo plano sudarymo bei gydymo principų. Metodika skirta Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos komandų nariams, visų specialybių gydytojams ir slaugytojoms, kurie dalyvauja teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, turintiems raidos sutrikimą. Metodikos taikymo sritys: žievinio regos sutrikimo diagnostika, gydymo ir stebėjimo principai.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinio dokumento tikslas yra suteikti gydytojams ir kitiems specialistams žinių apie vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų diagnostiką ir gydymą bei pateikti gaires / algoritmus, kuriuos gydymo įstaigos galėtų naudoti organizuojant ir teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų turintiems vaikams. Metodiniame dokumente pateikiamos mokslo įrodymais ir (arba) kitų išsivysčiusių šalių ekspertų susitarimu ir nacionalinėmis rekomendacijomis pagrįstos rekomendacijos dėl alkoholio vartojimo nėštumo metu rizikos vertinimo, vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų riziką turinčių vaikų atrankos, diagnostinių vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų kriterijų, nervų sistemos funkcijos ir raidos vertinimo, veido ir kitų displazijų vertinimo, fizinės raidos vertinimo, gydymo ir stebėjimo plano sudarymo, gydymo principų, metodikos įdiegimo ir auditavimo bei pacientų informavimo. Metodika skirta Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos komandų nariams, visų specialybių gydytojams ir slaugytojoms, kurie dalyvauja teikiant asmens sveikatos paslaugas vaikams, turintiems vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų. Metodikos taikymo sritys: vaisiaus alkoholinių pažeidimų spektro sutrikimų rizikos vertinimas, diagnostika, ankstyvoji reabilitacija (abilitacija) bei stebėjimas vaikų iki 7 metų.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinio dokumento tikslas: suteikti gydytojams ir kitiems specialistams žinių apie vaikų spastiškumo ir distonijos vertinimą ir gydymą bei pateikti gaires / algoritmus, kuriuos gydymo įstaigos galėtų naudoti organizuojant ir teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas spastiškumą ir (arba) distoniją turintiems vaikams. Metodikoje pateikiamos mokslo įrodytos ir (arba) kitų išsivysčiusių šalių ekspertų susitarimu ir nacionalinėmis rekomendacijomis pagrįstos rekomendacijos dėl spastiškumo ir distonijos apibrėžčių, diagnostikos, vertinimo, diferencinės diagnostikos, paciento funkcinės būklės vertinimo, gydymo ir stebėjimo plano sudarymo, gydymo principų, metodikos įdiegimo ir auditavimo bei pacientų informavimo. Metodika skirta Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos ir medicininės reabilitacijos daugiadalykių komandų nariams, vaikų neurologams, fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojams, teikiantiems asmens sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, turintiems cerebrinį paralyžių, įgytą galvos smegenų pažeidimą, įgytą arba įgimtą nugaros smegenų pažeidimą. Metodikos taikymo sritys: neprogresuojančių nervų sistemos ligų sukelto spastiškumo ir distonijos vertinimas, diferencinė diagnostika, medikamentinis ir chirurginis gydymas, įtvarų parinkimas, kineziterapijos ir ergoterapijos principai.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinio dokumento tikslas: suteikti gydytojams ir specialistams žinių apie vaikų maitinimo sutrikimų vertinimą ir gydymą bei pateikti gaires / algoritmus, kuriuos asmens sveikatos priežiūros įstaigos galėtų naudoti organizuojant ir teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas maitinimo sutrikimų turintiems vaikams. Dokumente pateikiamos mokslo įrodymais ir (arba) kitų išsivysčiusių šalių ekspertų susitarimu ir nacionalinėmis rekomendacijomis pagrįstos rekomendacijos dėl: vaikų maitinimo sutrikimų ir disfagijos rizikos vertinimo, vaikų maitinimo sutrikimų ir disfagijos kriterijų, klinikinio vaikų maitinimo sutrikimų vertinimo, klinikinio disfagijos vertinimo, instrumentinių disfagijos tyrimų ir vaikų maitinimo sutrikimų bei disfagijos gydymo strategijų parinkimo ir taikymo. Metodika skirta Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos komandų nariams, visų specialybių gydytojams ir slaugytojoms, kurie dalyvauja teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, turintiems vaikų maitinimo sutrikimų ir (arba) disfagiją. Metodikos taikymo sritys: vaiko valgymo gebėjimų vertinimas, klinikiniai ir instrumentiniai vaikų maitinimo sutrikimų diagnostikos metodai, vaikų maitinimo sutrikimų ir disfagijos diagnostiniai kriterijai, gydymo principai

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinis dokumentas „Ankstyvoji autizmo diagnostika, stebėjimas ir terapijos principai yra skirtas pirminės asmens sveikatos priežiūros specialistams, vaikų ligų gydytojams, vaikų reabilitacijos ir raidos tarnybose dirbantiems specialistams. Dokumento tikslas – pagerinti autizmo valdymą bet kuriame ikimokyklinio amžiaus vaiko ir jo šeimos gyvenimo tarpsnyje. Remiantis pagrįstais medicinos įrodymais, metodiniame dokumente aptarta ikimokyklinio amžiaus vaikų autizmo diagnozavimo, gydymo ir stebėjimo taktika. Metodinio dokumento taikymo sritis: pacientų atranka, ligos ar sveikatos sutrikimo įtarimas, diagnozavimas, gydymas, reabilitacija, slauga, priežiūra bei stebėsena

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Metodinio dokumento tikslas yra suteikti žinių apie vaiko raidą teigiamai ir neigiamai įtakojančius veiksnius, ankstyvosios vaikystės puoselėjimo principus ir raidos sutrikimų prevenciją bei pateikti gaires, kuriomis asmens sveikatos priežiūros, ugdymo ir socialinės globos paslaugas teikiantys darbuotojai galėtų naudotis planuojant, organizuojant ir teikiant paslaugas ankstyvo amžiaus vaikams ir jų šeimoms. Metodinio dokumento taikymo sritis: raidą neigiamai veikiančių veiksnių identifikavimas, pacientų atranka, raidos vėlavimo/sutrikimo identifikavimas, priežiūra, stebėsena.

Sukūrimo data2022-12-05
VykdytojasLietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikos Psichiatrijos klinikos parengta metodikos „Vaikų ir paauglių valgymo sutrikimų prevencijos, diagnostikos ir gydymo algoritmas“ paskirtis yra, remiantis geriausiais medicinos įrodymais, aptarti vaikų ir paauglių valgymo sutrikimų diagnostikos, gydymo ir prevencijos taktiką, siekiant pagerinti pacientų gydymo rezultatus, kad jie galėtų gyventi visavertį gyvenimą neribodami kasdienės veiklos. Algoritmas apibrėžia psichinės sveikatos priežiūros specialistų veiksmus teikiant pagalbą vaikams ir paaugliams (toliau bendrai – vaikams), sergantiems valgymo sutrikimais, pagal Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos Australijos modifikaciją TLK-10-AM žymimų kodais F50.0–F50.3, ar turinčių padidintą riziką jais susirgti. Šie veiksmai apima rizikos grupei priklausančių ir valgymo sutrikimais sergančių vaikų atpažinimą, valgymo sutrikimų diagnostiką ir gydymą. Algoritme apibrėžiami vaikų valgymo sutrikimų ambulatorinio ir stacionarinio, sudėtinio gydymo, reabilitacijos bei prevencijos principai. Metodinis dokumentas skirtas specialistams, pagal kompetenciją teikiantiems vaikų psichikos sveikatos ir vaikų sveikatos priežiūros paslaugas valgymo sutrikimais sergantiems vaikams: gydytojams vaikų ir paauglių psichiatrams, gydytojams psichiatrams, šeimos medicinos gydytojams, vaikų ligų gydytojams ir gydytojams sprecialistams, medicinos psichologams, psichikos sveikatos slaugytojams, socialiniams darbuotojams. Tikimasi, kad metodika bus naudojama ir rengiant šių sričių specialistus.