Bendrų iniciatyvų ir sąmoningumo didinimas, siekiant palengvinti socialinį ir (arba) verslumo vystymąsi Pasibaigęs
SVARBU! Konsultacijas kvietimo klausimais teikia Elektrėnų miesto vietos veiklos grupės pirmininkė Giedrė Tomkevičiūtė-Kalinauskienė, el. p.: elelektrenumiestovvg@gmail.com, tel. +370 607 79126.
Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad lentelėje žemiau pateikiama informacija apie ES fondą ir kryžminį finansavimą yra netiksli. Kvietimas finansuojamas Europos socialinio fondo + lėšomis ir jam taikomas 15 proc. kryžminis finansavimas.
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 01-004-08-04-01-02-01 BIVP metodo taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Sostinės regione (ESF+) Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupės1. Tinkamos projekto tikslinės grupės (t. y. asmenų socialinės grupės, į kurias turi būti orientuotas pagal Aprašą finansuojamas projektas) yra:
1.1. vykdant 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ (ESF+) projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-420 (toliau - Aprašas) 2.1.1.1–2.1.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas – socialinę atskirtį patiriantys gyventojai (riziką patirti socialinę atskirtį turinčių gyventojų grupių pavyzdžiai pateikiami Aprašo 1 priede); o vykdant Aprašo 2.1.1.3 papunktyje nurodytą veiklą – gyventojai (vykdant Aprašo 2.1.1.3 papunktyje nurodytą veiklą socialinę atskirtį patiriantys gyventojai turi sudaryti ne mažiau kaip 50 proc. visų šios projekto veiklos dalyvių);
1.2. vykdant Aprašo 2.1.2 papunktyje nurodytas veiklas – darbingi gyventojai (Aprašo 2.1.2.1.5 papunktyje nurodytos praktinių įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje pagal savanoriškos praktikos sutartį, veiklos vykdymo atveju – ne vyresni nei 29 metų darbingi gyventojai), kurie yra:
1.2.1. ekonomiškai neaktyvūs asmenys;
1.2.2. bedarbiai (netaikoma neformalaus profesinio mokymo ir praktinių darbo įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje veiklų vykdymo atveju);
1.3. vykdant Aprašo 2.1.4 veiklas, reikalavimai tikslinei grupei nėra taikomi;
Laikoma, kad asmuo yra gyventojas, jei asmuo projekto veiklų dalyvio anketoje yra nurodęs savo gyvenamąją vietą, kuri yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje.
Bedarbis – asmuo, įsiregistravęs Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme nustatyta tvarka įgijęs bedarbio statusą arba turintis sustabdytą bedarbio statusą.
Darbingas asmuo – asmuo, pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą turintis visišką ar ribotą darbinį teisnumą ir veiksnumą.
Ekonomiškai neaktyvus asmuo – asmuo, kuris nėra Užimtumo tarnyboje registruotas kaip bedarbio statusą ar sustabdytą bedarbio statusą turintis asmuo ir kuris atitinka visas šias sąlygas:
1. yra darbingas asmuo;
2. nedirba pagal darbo sutartis ir darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu;
3. nesiverčia individualia veikla;
4. neturi ūkininko statuso ar nėra ūkininko partneris, ar žemės ūkio veiklos subjektas ir (ar) yra atostogose vaikui prižiūrėti (iki vaikui sukaks 3 metai).Daugiau Mažiau -
Galimi pareiškėjaiViešieji juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; savivaldybės, kurios teritorijoje įgyvendinama vietos plėtros strategija, administracijaDaugiau Mažiau
-
Galimi partneriai1. Viešieji juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra Elektrėnų miesto vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; 2. Privatūs juridiniai asmenys, kurių veiklos vykdymo vieta yra Elektrėnų miesto vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje; 3. Elektrėnų savivaldybės administracija. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ar partneriu gali būti juridinio asmens filialas ar atstovybė, jeigu tas filialas ar atstovybė veiklą vykdo Elektrėnų miesto vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje. Kai vykdomas projektas, apimantis Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytas veiklas, projekto pareiškėju arba bent vienu iš partnerių turi būti nevyriausybinė organizacija (toliau – NVO) arba socialinis partneris (t. y. darbuotojų ar darbdavių organizacija).Daugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 01-004-08-04-01-02-01 92,5 Daugiau Mažiau -
Kryžminis finansavimas1,00 €Daugiau Mažiau
-
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsFinansuojama veikla:
Apraše nurodyta 2.1.1. veikla - bendruomenės inicijuojamos veiklos, skirtos gyventojų esamai socialinei atskirčiai mažinti:
2.1.1.1. bendrųjų socialinių paslaugų (pvz.: maitinimo, transporto, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo, sociokultūrinių, savipagalbos grupių), išskyrus Aprašo 2.1.1.2 papunktyje nurodytas veiklas, specialiųjų socialinės priežiūros paslaugų (t. y. pagalbos į namus, psichosocialinės ir intensyvios krizių įveikimo pagalbos, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo) ir kitų reikalingų paslaugų ir pagalbos socialinę atskirtį patiriantiems gyventojams teikimas;
2.1.1.2. socialinę atskirtį patiriančių gyventojų informavimas apie įvairiose organizacijose prieinamas socialines ir kitas reikalingas paslaugas, ir (arba) tarpininkavimas ir atstovavimas šias paslaugas gaunant, ir (arba) konsultavimas; šiame papunktyje vartojamos informavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo bei konsultavimo sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų kataloge;
2.1.1.3. socialinę atskirtį patiriančių gyventojų socialinių ryšių bendruomenėje stiprinimas (renginių, užsiėmimų organizavimas, vykdymas ir (ar) kita).
Apraše nurodyta 2.1.2. veikla - bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų užimtumui didinti skirtų iniciatyvų įgyvendinimas, siekiant pagerinti šių asmenų padėtį darbo rinkoje:
2.1.2.1. naujų profesinių ir kitų reikalingų įgūdžių įgijimas:
2.1.2.1.1. bedarbių darbingų asmenų mokymas (kursų, seminarų organizavimas), neformalusis švietimas (išskyrus bedarbių neformalųjį profesinį mokymą, organizuojamą mokykline ar pameistrystės forma);
2.1.2.1.2. ekonomiškai neaktyvių asmenų mokymas (kursų, seminarų organizavimas), neformalusis švietimas (taip pat neformalusis profesinis mokymas, organizuojamas mokykline forma ar pameistrystės forma pagal pameistrystės darbo sutartį, sudarytą kartu su mokymo sutartimi dėl neformaliojo mokymo);
2.1.2.1.3. bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų priėmimas vykdyti savanorišką veiklą;
2.1.2.1.4. ekonomiškai neaktyvių asmenų praktinių darbo įgūdžių įgijimas, ugdymas darbo vietoje pagal pameistrystės darbo sutartį nesudarius mokymo sutarties;
2.1.2.1.5. bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų praktinių įgūdžių įgijimas, ugdymas darbo vietoje pagal savanoriškos praktikos sutartį;
2.1.2.2. bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ar kita pagalba įdarbinant, įtraukiant į neformalųjį švietimą (įskaitant neformalųjį profesinį mokymą), praktikos atlikimą, visuomeninę ir (ar) kultūrinę veiklą (pvz.: profesinis orientavimas, motyvavimas imtis aktyvios veiklos); šiame papunktyje nurodytos veiklos neapima neformaliojo švietimo, praktikos atlikimo, visuomeninės ir (ar) kultūrinės veiklos vykdymo veiklų;
Apraše nurodyta 2.1.4. veikla - bendradarbiavimo ir informacijos sklaidos tinklų, reikalingų Aprašo 2.1.1.1. – 2.1.1.3. papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti, vietos plėtros strategijos ir (ar) jai įgyvendinti skirtų projektų tikslų pasiekimui užtikrinti, kūrimas ir palaikymas. Šiame papunktyje nurodytas bendradarbiavimo ir informacijos sklaidos tinklas suprantamas kaip bendradarbiavimo forma, kuri lanksčiais ryšiais jungia bendrus tikslus turinčias organizacijas, asmenis, jų grupes ir įgalina juos dalytis informacija, žiniomis, patirtimi ir (ar) kitais būdais telktis vardan bendro tikslo.
PĮP pateikimo dieną pareiškėjas turi turėti juridinio asmens statusą ne trumpiau nei 2 metus (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms). Pareiškėjais ir partneriais negali būti tie juridiniai asmenys, kuriems, kaip jauno verslo subjektams, projekto įgyvendinimo metu bus teikiama pagalba verslo pradžiai.
Tuo atveju, kai pareiškėjas projektą numato įgyvendinti kartu su partneriu (-iais), pareiškėjas PĮP turi pagrįsti partnerio įtraukimo į projektą būtinumą ir iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos sudaryti su partneriu (-iais) jungtinės veiklos sutartį, kurioje būtų nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą.
Projektams taikomi bendrieji reikalavimai:
Projektų tikslas – įgyvendinant Elektrėnų miesto 2023-2027 m. vietos plėtros strategiją padidinti Elektrėnų miesto bendruomenių socialinę integraciją, verslumą ir pagerinti šių bendruomenių narių padėtį darbo rinkoje.
Projektams, kurių visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, atsižvelgiant į Administravimo taisyklių 170 punkto nuostatas, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.
Projektas turi atitikti Aprašo 9 punkte nurodytus atrankos kriterijus.
Projektais nėra įgyvendinama viešojo ir privataus sektorių partnerystė.
Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos investicijų fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir už kurias sumokėti skyrus Europos Sąjungos investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už jas turi būti sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių XIV skyriuje.
Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais. Visi su de minimis pagalbos skyrimu susiję dokumentai turi būti saugomi 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos, suteiktos projekte, finansuojamame pagal šį Aprašą, suteikimo datos.
Projekto vykdytojas turi rinkti ir administruojančiajai institucijai teikti informaciją apie kiekvieną iš ESF+ lėšų bendrai finansuojamo projekto veiklų dalyvį (projekto tikslinių grupių, nurodytų Aprašo 4 punkte, atstovą) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus šeštajame skirsnyje, Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijoje ir projekto sutartyje nustatyta tvarka.
Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto lėšomis suremontuotas (-os) nekilnojamasis turtas (patalpos) būtų naudojamas (-os) vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos;
Reikalavimai dėl projekto įgyvendinimu siekiamų stebėsenos rodiklių:
Projektu turi būti siekiama šių Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:
- Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio „BIVP projektai, kuriuos įgyvendino NVO ir (arba) kurie įgyvendinti kartu su partneriu“;
- Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio „BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes)“.
Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rezultato rodiklis „BIVP projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis“ projektiniu lygiu nesiekiamas ir neturi būti nurodomas PĮP. Administruojančiosios institucijos prašymu, vadovaudamasis Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rezultato rodiklio „BIVP projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis“ aprašymo kortelėje nustatytais reikalavimais, projekto vykdytojas privalo teikti administruojančiajai institucijai informaciją, reikalingą šio stebėsenos rezultato rodiklio pasiektai reikšmei nustatyti.
Projekto vykdytojas taip pat turi siekti vietos plėtros strategijoje, kuriai įgyvendinti skirtas projektas, nurodytų stebėsenos rodiklių. Projekto vykdytojas miesto VVG prašymu turi teikti jai informaciją, susijusią su šių stebėsenos rodiklių reikšmių siekimu įgyvendinant ir (ar) baigus įgyvendinti projektą.
Projekto vykdytojas yra atsakingas už duomenų ir informacijos apie jo vykdomu projektu siekiamų stebėsenos rodiklių pasiekimą, surinkimą ir pateikimą. Už projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas ir (arba) ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.
Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–179 punktų nuostatos.
Atkreipiamas dėmesys, kad esant daugiau teigiamai įvertintų vietos plėtros projektų, kuriems finansuoti neužtenka šiam kvietimui suplanuotų lėšų, gali būti sudaromas rezervinių vietos plėtros projektų sąrašas, o kvietimui skirta lėšų suma gali būti padidinta, skiriant visą atitinkamam vietos plėtros strategijos veiksmui suplanuotą sumą (atsisakant suplanuotų papildomų kvietimų). Tokiu atveju, būtų finansuojami vietos plėtros projektai, įtraukti į rezervinį vietos plėtros projektų sąrašą. Sprendimo dėl rezervinio sąrašo sudarymo priėmimas dar nereiškia, kad rezerviniame sąraše esantys projektai bus finansuojami.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPĮP negali būti numatyta:
1. Apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt. principams įgyvendinti;
2. Veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimui.
Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinamas prieinamumo visiems reikalavimo įgyvendinimas ir taikomas universalaus dizaino principus:
1. Informacija apie projekto veiklas (renginius, mokymus) turi būti platinama prieinamais bendravimo būdais įvairioms tikslinėms grupėms (pvz., asmenims su regos, klausos, intelekto sutrikimais, asmenims su disleksijos sutrikimais, žemesnio išsilavinimo ar ilgą laiką socialinėje atskirtyje buvusiems asmenims, senyvo amžiaus bei mažiau lietuvių kalbą suprantantiems asmenims), kviečiant ir registruojant į renginius turi būti identifikuojami dalyvių poreikiai dėl informacijos prieinamumo renginio metu (pvz., užtikrinti vertimą į lietuvių gestų kalbą, užsienio kalbą);
2. Projektų veiklos (renginiai, mokymai) turi būti organizuojamos patalpose, pritaikytose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims (netoli nuo įėjimo į objektą įrengtos asmenims, turintiems negalią, skirtos automobilių stovėjimo vietos, užtikrintos galimybės asmenims, judantiems vežimėliu, be kliūčių savarankiškai patekti į objektą, nevaržomai judėti objekto patalpų viduje, naudotis liftu ar keltuvu (jei renginys vyksta ne pirmame pastato aukšte), naudotis pritaikyta konferencijų sale ir joje esančia įranga (pvz., nefiksuotos kėdės, mobilieji mikrofonai, prieinama pakyla kalboms sakyti), maitinimo vieta (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė tarp stalų, stalo aukštis) bei sanitarinėmis patalpomis (pvz., judėjimui vežimėliu pritaikyta erdvė, prieinamame aukštyje įrengta kriauklė, veidrodis, higienos priemonės), tinkamai pažymėti pastate esantys permatomi objektai (pvz., durys), laiptai ir kitos kliūtys aklųjų ir silpnaregių asmenų judėjimui).
Įgyvendinant projekto veiklas turėtų būti laikomasi inovatyvumo (kūrybingumo) principo, t. y. įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.
Projektais neturi būti daroma reikšminga žala aplinkos tikslams, nustatytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Konkretūs projektų dėl reikšmingos žalos nedarymo aplinkos tikslams reikalavimai ir projektų atitiktį šiems reikalavimams pagrindžiantys dokumentai nurodomi Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (toliau – Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas), kuris pateikiamas Aprašo 4 priede.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPrivaloma užtikrinti finansinį projekto (veiklų) rezultatų tęstinumą, t. y. PĮP turi būti numatyti veiksmai, kurie rodytų, kad projekto vykdytojas ir (ar) partneris užtikrins Aprašo 2.25.1 papunktyje nurodytus įsipareigojimus.
Įgyvendinus projektų veiklas kiti papildomi reikalavimai, nei numatyta Apraše, Administravimo taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, netaikomi.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėProjekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2028 m. gruodžio 31 d.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama;
2. Pagal Aprašą gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri atitinka de minimis reglamento nuostatas; nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju yra ūkio subjektas, kurio veiksmai daro įtaką ar kurio ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių; nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju gali būti projekto vykdytojas ir (ar) partneris, veiklą vykdantys visuose sektoriuose, išskyrus Aprašo 8.3 papunktyje numatytas išimtis;
3. Vadovaujantis de minimis reglamento 1 straipsniu, ūkio subjektas nėra laikomas nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju, jeigu:
3.1. jis vykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;
3.2. jis vykdo žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis būtų nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;
3.3. jis vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;
3.4. jis vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą vienu iš šių atvejų:
3.4.1. kai nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma būtų nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį;
3.4.2. kai nereikšminga (de minimis) pagalba priklausytų nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;
3.5. jis vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. kai nereikšminga (de minimis) pagalba būtų tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;
3.6. nereikšminga (de minimis) pagalba priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų;
4. Dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo sprendžiama PĮP vertinimo metu; CPVA, siekdama įsitikinti, ar projekto veikloms finansuoti teikiama de minimis pagalba, užpildo patikros lapą dėl valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos buvimo arba nebuvimo pagal formą, kuriai pritarė tarpinstitucinė darbo grupė 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ investicijų administravimo procesams kurti, sudaryta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“ (toliau – Tarpinstitucinė darbo grupė) (aktuali formos versija skelbiama esinvesticijos.lt);
5. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienai įmonei, kaip ji apibrėžta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį; susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei viršija šiame papunktyje nustatytą viršutinę bendrą nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą; de minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, išlieka teisėta; jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, t. y. įmonei, perimančiai veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota; jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną;
6. CPVA PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą; CPVA patikrina visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pareiškėjo pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, užpildo aktualią Atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą, patvirtintą tarpinstitucinės darbo grupės protokolu, ir skelbiamą esinvesticijos.lt;
7. Pagal de minimis reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama:
7.1. su de minimis pagalba, suteikta pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms;
7.2. su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijant 8.4 papunktyje nustatytos atitinkamos viršutinės ribos;
8. Pagal de minimis reglamentą skiriama de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamente arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma; de minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal bendrosios išimties reglamentą arba Europos Komisijos priimtą sprendimą;
9. Teikiamos pagalbos dydis suprantamas kaip projektui skiriamas finansavimas iš ES fondų lėšų, bendrojo finansavimo lėšų bei savivaldybių biudžeto lėšų, kuriomis, kaip pareiškėjo (partnerio) nuosavu įnašu, prisidedama prie projekto finansavimo;
10. CPVA, priėmusi sprendimą dėl de minimis pagalbos skyrimo konkretiems pareiškėjams (projektų vykdytojams), informuoja pareiškėją ir Vidaus reikalų ministeriją raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą, nurodydama de minimis pagalbos dydį bei pobūdį konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pateikdama aiškią nuorodą į de minimis reglamentą;
11. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, Vidaus reikalų ministerija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre; užregistruota informacija apie individualią de minimis pagalbą turi būti saugoma 10 metų nuo de minimis pagalbos suteikimo datos;
12. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, tuo atveju, jeigu de minimis pagalba išmokama dalimis, jos vertė turi būti diskontuojama de minimis pagalbos suteikimo metu;
13. Suteiktos neteisėtos de minimis pagalbos, kuri suteikta nesilaikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalyje nustatyto reikalavimo arba pažeidžiant taikomo (-ų) Europos Sąjungos teisės akto (-ų) ar Europos Komisijos sprendimo ( ų) reikalavimus, arba suteiktos de minimis pagalbos, kuri Europos Komisijos buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka, grąžinimas ir (ar) išieškojimas į valstybės biudžetą reglamentuotas Neteisėtos ar nesuderinamos valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos grąžinimo procedūros aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 969 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 6 d. nutarimo Nr. 1136 „Dėl Valstybės pagalbos priemonės ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemonės ekspertizės atlikimo, išvadų ir rekomendacijų teikimo, pranešimų apie valstybės pagalbą ir kitos informacijos, susijusios su valstybės pagalba, pateikimo Europos Komisijai taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijaiProjektas skirtas vietos plėtros strategijos, kuri vidaus reikalų ministro įsakymu įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, veiksmams įgyvendinti.Daugiau Mažiau
-
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto vykdytojas (Pareiškėjas) yra NVO 10,00 10 2 Didesnis Projekto veiklos/-ų vykdytojų skaičius iš skirtingų sektorių ir (arba) organizacijų ir (arba) įstaigų 20,00 20 3 Ne mažiau kaip 20 proc. papildomų Projekto naudos gavėjų ir (arba) Projekto veiklų dalyvių yra asmenys nepriskiriami riziką patirti socialinę atskirtį turinčiais gyventojais, siekiant didesnės socialinės integracijos 25,00 25 4 Planuojamas projekto veiklų dalyvių ir (arba) naudos gavėjų skaičius 20,00 20 5 Didesnis Projekte numatytų asmenų iš skirtingų tikslinių grupių įtraukimas į planuojamą/-as veiklą/-as ir (arba) naudos gavėjų 25,00 25 Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai1. Projektų išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose 2023 m. birželio 22 d. VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2023/8-246, skelbiamose svetainėje esinvesticijos.lt, projektų išlaidoms nustatytus reikalavimus bei reikalavimus, keliamus Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (Aprašo 4 priedas).
2. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 39796,58 Eur.
3. Projekto finansuojamoji dalis gali sudaryti ne daugiau kaip 92,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
4. Pareiškėjas privalo savo ir (ar) kitų šaltinių lėšomis (savivaldybių biudžeto ir (ar) privačiomis lėšomis) prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 7,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
5. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.
6. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų.
7. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams projekto sutartyje gali būti numatytas avansas. Avansas išmokamas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 155–156 punktuose nustatyta tvarka.
8. Pagal Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų tipai ir jiems taikomi reikalavimai yra nustatyti Aprašo 13.8 papunktyje (https://e-tar.lt/rs/lasupplement/4ff0a31039e111efbdaea558de59136c/46ad145039fa11efbdaea558de59136c/format/ISO_PDF/) ir pagal šį Kvietimą Elektrėnų miesto vietos veiklos grupės įgyvendinamos strategijos „Elektrėnų miesto 2023-2027 m. vietos plėtros strategija" vietos plėtros projektų atrankos ir finansavimo sąlygų gairių pareiškėjams (ESF+) 11 dalyje „Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai“ pateiktoje informacijoje galimiems pareiškėjams.
9. Aprašo 13.8 papunktyje nurodytuose išlaidų tipuose „Nekilnojamasis turtas“ ir „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ numatytų išlaidų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 15 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų. Projekte numatytas kryžminis finansavimas taip pat negali viršyti šiame papunktyje nustatyto procentinio dydžio.
10. Pagal Aprašą apmokamos tik tos Aprašo 13.8 papunktyje nurodytos išlaidos, kurios yra patirtos projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ar projekto veiklų dalyvio (-ių) (kai projekto veiklų dalyvis patiria kelionės, maitinimo, skiepijimo, sveikatos pažymos gavimo ir (ar) pan. išlaidas, susijusias su jo dalyvavimu Aprašo 2.1 papunktyje nurodytas veiklas atitinkančiose projekto veiklose).
11. Vienam projekto veiklų dalyviui (išskyrus jauno verslo subjektus) prašoma finansuoti lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 2000 (du tūkstančius) eurų tiesioginių projekto išlaidų.
12. Išlaidos, kurios pagal Aprašo 13.8 papunkčio nuostatas yra apmokamos taikant Aprašo 14 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius, turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus penktąjį skirsnį.
13. Mažinant projekto finansavimą ar tvirtinant galutinę veiklos ataskaitą, patirtos išlaidos, numatytos Aprašo 13.8 papunktyje nurodytuose išlaidų tipuose „Nekilnojamasis turtas“, „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ ir „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“, nėra mažinamos, jei sumažinus kitas projekto išlaidas ar nepanaudojus dalies projekto išlaidoms finansuoti skirtų lėšų jų santykinė dalis projekte padidėja ir viršija Aprašo 13.8 ar 13.9 papunkčiuose numatytoms išlaidoms nustatytą tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalį.
14. Vykdant Aprašo 2.1.2.1.4 papunktyje nurodytą praktinių darbo įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje pagal pameistrystės darbo sutartį nesudarius mokymo sutarties veiklą, projekto veiklų dalyvius priimančios organizacijos – darbdavio išlaidos finansuojamos tik tuo atveju, jei jos su projekto veiklų dalyviu sudarytoje pameistrystės darbo sutartyje, kurios pagrindu projekto veiklų dalyvis dirbdamas įgyja, ugdo praktinius darbo įgūdžius darbo vietoje, nėra numatytas darbdavio patiriamų mokymo išlaidų atlyginimas iš projekto veiklų dalyviui pagal pameistrystės darbo sutartį mokamo darbo užmokesčio.
15. Kiekvieno projekto veiklų dalyvio naujų profesinių ir kitų įgūdžių įgijimo išlaidos finansuojamos:
15.1. vykdant Aprašo 2.1.2.1.1 ir 2.1.2.1.2 papunkčiuose nurodytas neformaliojo švietimo (išskyrus neformaliojo profesinio mokymo, organizuojamo pameistrystės forma) veiklas ne ilgesnį kaip 3 mėnesių laikotarpį;
15.2. vykdant Aprašo 2.1.2.1.2 papunktyje nurodytą neformaliojo profesinio mokymo, organizuojamo pameistrystės forma pagal pameistrystės darbo sutartį, sudarytą kartu su mokymo sutartimi dėl neformaliojo mokymo, veiklą ne ilgesnį kaip 9 mėnesių laikotarpį;
15.3. vykdant Aprašo 2.1.2.1.3 papunktyje nurodytą savanorišką veiklą ne ilgesnį kaip 12 mėnesių laikotarpį;
15.4. vykdant Aprašo 2.1.2.1.4 papunktyje nurodytą praktinių darbo įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje pagal pameistrystės darbo sutartį nesudarius mokymo sutarties veiklą ne ilgesnį kaip 6 mėnesių laikotarpį;
15.5. vykdant Aprašo 2.1.2.1.5 papunktyje nurodytą praktinių darbo įgūdžių įgijimo, ugdymo darbo vietoje pagal savanoriškos praktikos sutartį ne ilgesnį kaip 2 mėnesių laikotarpį.
16. Projekto veiklos, įskaitant ir pirkimus, gali būti pradėtos įgyvendinti ir projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, bet ne anksčiau nei priimtas sprendimas dėl vietos plėtros projekto finansavimo, nurodytas Strategijų įgyvendinimo taisyklių 38 punkte. Jeigu pareiškėjas pradeda projekto veiklas vykdyti iki projekto sutarties įsigaliojimo dienos, pareiškėjo patirtos išlaidos galės būti kompensuojamos projekto finansavimo lėšomis, jeigu jos atitiks tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms nustatytus reikalavimus.
17. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
17.1. išlaidos, nustatytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
17.2. tikslinėms grupėms skirto perduoti naudoti (išdalinti) trumpalaikio turto (maisto produktų, higienos prekių, drabužių ir pan.) įsigijimo išlaidos;
17.3. medicinos įrangos, vaistinių preparatų įsigijimo išlaidos; medicinine įranga nėra laikoma tokia įranga, kuri, siekiant grąžinti ar palaikyti asmens sveikatos ir fizinę būklę, yra naudojama fiziniams pratimams atlikti;
17.4. tikslinių grupių apgyvendinimo sveikatos priežiūros įstaigose ir su tuo susijusios išlaidos; taip pat tikslinių grupių apgyvendinimo išlaidos, kai vykdomos Aprašo 2.1.4 papunktyje nurodytas veiklas atitinkančios projektų veiklos;
17.5. transporto priemonių įsigijimo išlaidos;
17.6. išperkamosios ar finansinės nuomos (lizingo) apmokėjimo išlaidos;
17.7. projekto veiklų dalyvių sveikatos ir nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo išlaidos (taikoma tik vykdant projekto veiklas, atitinkančias Aprašo 2.1.2.1.5 papunktyje nurodytą veiklą).Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos19 898,29 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasEuropos socialinis fondas +Daugiau Mažiau
-
Bendrojo finansavimo lėšos19 898,29 €Daugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiBIVP metodo taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Sostinės regione (ESF+):
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FĮ-039-02 02 Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, Q, B, D, M ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 13,2700 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-39-01-fi-39-03-privaciu-juridiniu-asmenu-projekta-vykdancio-personalo-darbo-uzmokescio-fiksuotuju-vieneto-ikai FĮ-008-06 02 Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 17,4800 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FĮ-008-01 02 Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis I, R, S, A, N, L, E, H, F, G, P ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 9,0300 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FĮ-039-01 02 Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis I, R, S, A, N, L, E, H, F, G, P ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 9,8100 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-39-01-fi-39-03-privaciu-juridiniu-asmenu-projekta-vykdancio-personalo-darbo-uzmokescio-fiksuotuju-vieneto-ikai FĮ-039-03 02 Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis K ir J ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 21,0500 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-39-01-fi-39-03-privaciu-juridiniu-asmenu-projekta-vykdancio-personalo-darbo-uzmokescio-fiksuotuju-vieneto-ikai FS-001-02 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 24,4300 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-03 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1464,9800 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-04 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS su PVM 1772,6300 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-01 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS be PVM 20,1900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FĮ-008-03 02 Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis K ir J ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 19,3700 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FĮ-008-04 02 Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis R, L, N, G, P, S, E, A, C ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 9,9500 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FĮ-008-02 02 Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, Q, B, D, M ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 12,2200 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FĮ-008-05 02 Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis H, Q, F, O, D, M ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių 12,3000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-08-01-fi-08-06-privaciu-ja-ir-viesojo-valdymo-instituciju-projektu-dalyviu-du-fi-nustatymo-tyrimas-01-ver FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FĮ-047-01 02 Projektą vykdančio personalo savanoriško darbo valandos fiksuotasis vieneto įkainis 5,7600 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-47-01-projekta-vykdancio-personalo-savanorisko-darbo-inaso-fiksuotojo-vieneto-ikainio-nustatymo-tyrimas Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 9 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 10 priedas: Užpildyta nevyriausybinės organizacijos deklaracija, kurios forma pateikiama Aprašo 2 priede (jei projektu siekiama Aprašo 2–4 lentelėse nurodytų Pažangos priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių ir projekto vykdytojas ar partneris yra NVO) 11 priedas: Jei PĮP numatyta projektą įgyvendinti su partneriu (-iais) - projekto biudžeto paskirstymas pagal pareiškėją ir partnerį (-ius). Projekto biudžeto paskirstymo pagal pareiškėjus ir partnerius forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede 12 priedas: Pareiškėjo ir partnerio (-ių) sudaryta jungtinės veiklos sutartis 13 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys PĮP suplanuotas išlaidas (pvz., sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, išlaidų skaičiavimai; jei numatomos remonto išlaidos – pagrindžiantys dokumentai: patalpų brėžiniai, nuomos sutartys, dėl nusidėvėjimo taikomi dokumentai ir kt. 14 priedas: Darbo užmokestį pagrindžiantys dokumentai: veiklų sąrašas su darbo valandomis, įkainis ir jo pagrindimas. Biudžetą sudarant, remiamasi analogiškų pareigų darbuotojų atlygiu. Įkainį pagrindžiantys dok., pvz., nuasmenintos sutartys ar žiniaraščiai. Valandinis įkainis apskaičiuojamas pagal teisės aktus 15 priedas: Dokumentas (-ai), patvirtinantys/ įrodantys pareiškėjo ir (ar) partnerio galimybes prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis 16 priedas: Užpildyta Pažyma darbo užmokesčio vertinimui (forma patvirtinta 2024 m. sausio 3 d. VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu Nr. 2024/8-2) 17 priedas: Pasirašyta Pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimo dėl projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše nustatytiems reikalavimams deklaracija (Aprašo 3 priedas) 18 priedas: Atitikimą prioritetiniams kriterijams įrodantys dokumentaiDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiBIVP metodo taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ Sostinės regione (ESF+):
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis R.S.2.3517 proc. 40,00 Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros projektai, kuriuos įgyvendino nevyriausybinės organizacijos ir (arba) kurie įgyvendinti kartu su partneriu P.S.2.1513 skaičius 1,00 BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes) P.N.2.4723 skaičius 19,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:32021R1060#d1e8040-159-1
2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1057
3. Lietuvos Respublikos partnerystės sutartis, patvirtinta Europos Komisijos 2022 m. balandžio 22 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinama partnerystės sutartis su Lietuvos Respublika (apie nurodytą sprendimą EK pranešė dokumentu Nr. C(2022)2427) su visais pakeitimais https://2021.esinvesticijos.lt/naudinga-informacija/dokumentai?_token=8a2e9c170fc13fa43e5.UiqqHgPlTZ5vbqKTVMDfYMtjVK5Xok_uGBDAiCF1D9g.IB37bTGVJMQ6X-qhYbCmKogIP_p6ymKcSXOvwm8hPoc1Y9hRNbEHxlYb8w&query=Partneryst%C4%97s+sutartis&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&ordering=
4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa patvirtinta Europos Komisijos 2022 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. C(2022) 5742 (toliau – Investicijų programa) https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programa
5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendrieji nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ (toliau – Bendrieji nuostatai) https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/bbcfaf40ddc811eb866fe2e083228059/asr
6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237„Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės) su visais pakeitimais https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) su visais pakeitimais https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
8. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – de minimis reglamentas) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX:32023R2831
9. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai) https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.249046/asr
10. 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimas (2016/C 269/01) (III priedas) – Rekomendacijos, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=OJ:C:2016:269:FULLDaugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Pažangos priemonės „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ Aprašą rasite atsidarę žemiau esančią nuorodą ir dešinėje pasirinkę rubriką „Suvestinės redakcijos priedai“, 5 priedas:
https://e-tar.lt/portal/lt/legalAct/6a2c5ed01df111edb4cae1b158f98ea5/asr
2. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ su visais pakeitimais https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/5e3aa191a8e511eb98ccba226c8a14d7/asr
3. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viešojo valdymo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 206 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viešojo valdymo plėtros programos patvirtinimo“ https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/9ba13c90a4f911ec8d9390588bf2de65
4. Vietos plėtros strategijų rengimo ir atrankos taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1V-672 „Dėl Vietos plėtros strategijų rengimo ir atrankos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strategijų rengimo taisyklės) su visais pakeitimais https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/324d68a056fa11edba0ded10be2fa21c/asr
5. Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-74 „Dėl vietos plėtros strategijų įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strategijų įgyvendinimo taisyklės) su visais pakeitimais https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3e620630b93911eea5a28c81c82193a8/asr
6. Socialinio verslo paramos, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 1V-756 „Dėl socialinio verslo paramos, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Socialinio verslo paramos taisyklės) https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/ed4680fe8e2c11eea791d94269904d9b?positionInSearchResults=1&searchModelUUID=ed697fc0-f055-46f2-bea1-dabdaea3c2e9
7. 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A32020R0852
8. Elektrėnų miesto vietos veiklos grupės įgyvendinamos strategijos „Elektrėnų miesto 2023-2027 m. vietos plėtros strategijos įgyvendinimas“ vietos plėtros projektų atrankos ir finansavimo sąlygų gairės pareiškėjams (ERPF), taikomos kvietimui „Bendrų iniciatyvų ir sąmoningumo didinimas, siekiant palengvinti socialinį ir (arba) verslumo vystymąs“, kvietimo Nr. 11-538-K, patvirtintos Elektrėnų miesto vietos veiklos grupės visuotinio narių susirinkimo 2025 m. sausio 15 d. protokolu Nr. 1
9. Kvietimo „Bendrų iniciatyvų ir sąmoningumo didinimas, siekiant palengvinti socialinį ir (arba) verslumo vystymąs“, Nr. 11-538-K projektų atrankos prioritetinių kriterijų sąrašas, patvirtintas Elektrėnų miesto vietos veiklos grupės visuotinio narių susirinkimo 2025 m. sausio 15 d. protokolu Nr. 1.
10. Elektrėnų miesto 2023-2027 m. vietos plėtros strategija, patvirtinta visuotinio narių susirinkimo 2023 m. gruodžio 11 d. (protokolo Nr. EMVVG-5) su visais pakeitimais.Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Neringa Pukalskienė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnioji projektų vadovė 37069160109 n.pukalskiene@cpva.lt Daugiau Mažiau