Didinti mokslo tarptautiškumo lygį
2023 m. gegužės 29 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-12-10 03:30
10-042-P
24 552 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-03-27 08:00
Iki - 2023-05-29 17:00 -
Aprašymas
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2021-2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemos mokslo centruose“ projektų finansavimo aprašu Nr. 4, patvirtintu 2023 m. kovo 16 d. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Nr. V-347„Dėl Šveitimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. V-1250 „Dėl 2022-2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemos mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Aprašas).
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Reikalavimai projektams
Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede.
Finansavimo intensyvumas, kai teikiamas finansavimas nėra valstybės pagalba, gali sudaryti iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.
Projektas gali būti įgyvendinamas Sostinės regione ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Prireikus dalis veiklų gali būti įgyvendinamos Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalių ir Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos karalystės teritorijoje.
Jeigu projekto vertė viršija 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų), Projekto vykdytojas, vadovaujantis PAFT 341.5 papunkčiu, turi surengti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukiant Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją ir Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją. Projekto įgyvendinimo metu taip pat turi būti įgyvendintos privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės pagal PAFT 341.1, 341.2, 341.3 ir 341.4 papunkčius.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
Projekte negali būti numatyta:
1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti;
2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.
Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Reikalavimai projektų atitikčiai šiam principui įvertinti pateikiami Aprašo 1 priede.
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Aprašą kofinansuojami projektai, kurie yra gavę EK finansavimą, papildomi konkretūs reikalavimai dėl horizontaliųjų principų įgyvendinimo nėra nustatomi.
Projekto veiklos turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje numatytų žmogaus orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų.
Atsižvelgiant į pagal Aprašą finansuojamos veiklos pobūdį, papildomi reikalavimai dėl aktyvių priemonių Chartijoje įtvirtintoms teisėms propaguoti nėra nustatomi.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Papildomi tęstinumo reikalavimai, nei nustatyti PAFT, netaikomi.
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 72 (septyniasdešimt du) mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo. Prireikus veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Siekiant nustatyti, ar subjektui teikiama parama yra valstybės pagalba, kiekvienu konkrečiu atveju turi būti įvertinta, ar tenkinamos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytos sąlygos. Pagal Aprašą finansuojami projektai turi atitikti BBIR 25d straipsnio nuostatas.
2. Projekto veiklai teikiamas finansavimas nėra valstybės pagalba, kai ją vykdo mokslo ir studijų institucija ir kai ši veikla atitinka neekonominės veiklos sampratą, apibrėžtą Pranešime, bei Komunikato 21 punkto nuostatas.
3. PĮP vertinimo metu nustačius, kad projekto veikla neatitinka Aprašo 5.2 papunktyje nurodytų sąlygų, projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, kuri teikiama taikant BBIR I skyriaus ir 25 d straipsnio nuostatas.
4. Siekdama nustatyti, ar teikiamas finansavimas yra / nėra valstybės pagalba, Administruojančioji institucija, vertindama PĮP, pildo Patikros lapą dėl valstybės pagalbos buvimo ar nebuvimo.
5. Nustačius, kad teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba, Administruojančioji institucija pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą.
6. Valstybės pagalba neteikiama:
6.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta BBIR 2 straipsnio 18 punkte;
6.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
6.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto BBIR 6 straipsnyje.
5.7. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
7.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
7.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal BBIR, taikoma tai valstybės pagalbai.
8. Valstybės pagalba, kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta BBIR 8 straipsnio 5 dalyje.
9. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina Pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal BBIR ir priėmusi sprendimą finansuoti projektą, per 20 (dvidešimt) darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
10. Projekto vykdytojas ir partneriai turi užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu ir naudojant projekto metu sukurtus rezultatus nebus teikiama netiesioginė valstybės pagalba kitiems juridiniams asmenims.
11. Laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba kitiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu atitinka bent viena iš šių sąlygų:
11.1. visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP, susijusios su veikla projekte, yra visiškai suteikiamos šiems subjektams, t. y. jie gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą bendradarbiavimo partneriui (rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami);
11.2. kai gauna juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su šių subjektų veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos juridiniams asmenims, rinkos kaina, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu ne valstybės pagalbos gavėjas, kaip pardavėjas, derėsis, kad gautų didžiausią naudą sutarties sudarymo metu. Bet kuris juridinio asmens įnašas dengiant ne valstybės pagalbos gavėjo sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.
12. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai Pareiškėjų ir partnerių turi būti saugomi PAFT VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
Parengtas projekto įgyvendinimo planas (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir adoc formatu teikiamas el. paštu info@cpva.lt
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
- Aprašo priede dėl „Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašo“ nurodyti pagrindimo dokumentai.
- Dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje), išlaidų skaičiavimai.
Partnerių deklaracijos pagal PAFT 1 priedo 1 priedą;
- Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PAFT 1 priedo 2 priedą;
- Projekto atitiktį bendriesiems projektų atrankos kriterijams, nurodytiems PAFT 2 priede, patvirtinantys dokumentai;
- ES mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos horizontas“ Susiejimo iniciatyvos (anglų k., Teaming) EK finansavimo sutarties ir jos priedų kopija;
- Kai projekto investicijų suma į ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą viršija 1 mln. (vieną milijoną) Eur – investicijų projektą, kartu su sąnaudų ir naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės skaičiuokle (toliau – Skaičiuoklė), parengtus pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
Pareiškėjas, prieš teikdamas projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) Administruojančiajai institucijai, turi jį suderinti su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
12-001-01-02-01-02-02 Pagal ES mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos horizontas“ Susiejimo iniciatyvos (anglų k. Teaming) taisykles atrinktų finansuoti veiksmų bendrafinansavimas. Finansuojama veiklų dalis, kuriai reikalingas Pareiškėjų ir partnerių kofinansavimas pagal EK finansavimo sutartis.
Tikslinės grupės
Mokslininkai ir kiti tyrėjai, mokslo vadybininkai.
Galimi pareiškėjai
Vytauto Didžiojo universitetas, Kauno technologijos universitetas
Galimi partneriai
Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Kauno technologijos universitetas.
Nuosavo įnašo dydis (jei taikoma)
Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ar partnerių lėšų.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
Planuojamos išlaidos turi atitikti PAFT VII skyriuje išdėstytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus.
PĮP parengimo išlaidos nėra finansuojamos (išskyrus investicijų projekto parengimo išlaidas).
PVM gali būti finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis vadovaujantis PAFT VII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
Investicijų projekto parengimo išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant PAFT 294.2.1.1 papunkčio nuostatoms.
Projekto vykdytojas ar partneriai savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ar partnerių lėšų.
Projekto vykdytojui gali būti mokamas avansas, vadovaujantis PAFT numatytomis avanso mokėjimo sąlygomis.
Kryžminis finansavimas netaikomas.
Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:
Išlaidų grupės Nr.
Išlaidų grupės
Reikalavimai ir paaiškinimai
1.
Nekilnojamasis turtas.
Tinkama finansuoti
2.
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai.
Tinkama finansuoti
3.
Paslaugos ir darbo užmokestis
Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka. Patirtos projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos;
Veiklas vykdančio personalo komandiruočių išlaidos. Dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos vykstantiems į užsienio komandiruotes asmenims visais atvejais negali viršyti maksimalių dienpinigių dydžių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;
Medžiagų ir trumpalaikio turto, reikalingų įgyvendinti projekto veiklas, įsigijimo išlaidos;
MTEP paslaugų įsigijimo išlaidos;
Projekto MTEP veikloms naudojamo turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos, kai turtas įsigytas iki projekto veiklų pradžios; projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos.
4.
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas
MTEP įrengimai, įranga, prietaisai, įrenginiai ir technologijos.
Kompiuterinė technika ir programinė įranga (išskyrus esamos programinės įrangos atnaujinimą).
Veiklai vykdyti būtini patentai ir licencijos.
Ilgalaikio turto įsigijimo ar lizingo (finansinės nuomos) išlaidos (lizingo (finansinės nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra lizingo (finansinės nuomos) būdu įsigytas materialusis turtas iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto veiklą vykdančio subjekto nuosavybe).
5.
Informavimas apie projektą
Tinkama finansuoti:
privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonės;
papildomos paraiškoje numatytos projekto veiklų sklaidos ir viešinimo priemonės.
6.
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą
Netiesioginės projekto išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją normą (7 proc. nuo tinkamų finansuoti projekto tiesioginių išlaidų).
-
Kita informacija
1. Projektų finansavimo sąlygų aprašas (PFSA)
2. Projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (PAFT)
3. PAFT priedas Projekto įgyvendinimo plano (PĮP) forma (PAFT 1 priedas)
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Marija Samavičiūtė Centrinė projektų valdymo agentūra Grupės vadovas 37068506392 m.samaviciute@cpva.lt -
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas