Expo galimybės pažangiems Pasibaigęs
Teikiama nuo
2023-07-04 14:00
Teikiama iki
2023-11-06 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
5 000 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
150 000,00 €
Regionas
Sostinės regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Pažangesnė Lietuva
Pažangos priemonė
Konkretus uždavinys
Stiprinti tvarų MVĮ augimą bei konkurencingumą ir darbo vietų kūrimą MVĮ, be kita ko pasitelkiant gamybines investicijas
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-11-04-01-01 MVĮ aukštos pridėtinės vertės produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) aukštos pridėtinės vertės (toliau – APV) produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Sostinės regionas) Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsLabai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ)Daugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiMVĮDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-11-04-01-01 Iki 50 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsPFSA 2 p. nustatyti reikalavimai projektams ir pareiškėjams:
2.1. „Pagal PFSA remiama veikla: MVĮ APV produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Sostinės regionas). Bus finansuojama MVĮ ir jų APV produkcijos pristatymas užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose ir MVĮ planuojamų eksportuoti APV produktų ir paslaugų sertifikavimo paslaugų įsigijimas.
2.2. Pareiškėjams ir projekto partneriams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – MVĮ.
2.2.2. Projekto partneriai – negalimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas, jeigu:
2.2.5.1. pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos jo pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.2. pareiškėjas nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.3. pareiškėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į nepageidaujamų asmenų, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešai skelbiamą sąrašą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam.
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos įgyvendinamos Sostinės regione, kaip nurodyta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijose, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=66d7b177e6b6bf7d9903ddb2bb6f5.HKwMXqiZasQQWHQjyRbtyDH9Km1Cw5gsaNzwZHDoXyE.bZ5TFOreDYhfMhhP_mSG_lPMZys48_V1JY2iFUaqa0JzxnsV5qsShVQLRA&query=2021%E2%80%932027+met%C5%B3+europos+s%C4%85jungos+fond%C5%B3+investicij%C5%B3+programos+projekt%C5%B3+i%C5%A1laid%C5%B3+paskirstymo+regionams+rekomendacijos&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&ordering=.
2.3.2. Projektų veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo ES investicijų fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali pradėti įgyvendinti projekto veiklų dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų pradžios data gali būti nukelta, bet ne ilgiau kaip papildomiems 3 mėnesiams.
2.3.3. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 30 mėnesių dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.
2.3.4. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.5. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės veiklą), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad keičiant stebėsenos rodiklio „MVĮ lietuviškos kilmės APV produkcijos eksporto padidėjimas“ reikšmę projektas dėl nepakankamų prioritetinių balų nebūtų gavęs finansavimo, ji vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 116 punktu nutraukia projekto sutartį ir inicijuoja išmokėtų lėšų susigrąžinimą.
2.3.6. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 5 000 000 (penkių milijonų) eurų Investicijų programos lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 4-895 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 1 punkte nurodytai veiklai skirtos lėšų sumos.
2.3.7. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra – 150 000 (vienas šimtas penkiasdešimt tūkstančių) eurų, mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų.
2.3.8. Projektų atranka atliekama konkurso būdu vienu etapu.
2.3.9. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. birželio 22 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-6 (12). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.
2.3.10. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančio dokumento, PĮP atmetamas neprašant papildomų dokumentų – pareiškėjas kartu su PĮP turi pateikti užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti;
2.5.2. užpildytą PFSA 3 priedą, pagal pateiktą formą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, word arba excel formatu;
2.5.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau kaip 3 komerciniai pasiūlymai ir (arba) nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita) (taikoma PFSA 8.3.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms);
2.5.4. pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus);
2.5.5. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;
2.5.6. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija);
2.5.7. informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
2.5.8. patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Juridinių asmenų registro);
2.5.9. buhalterinę pažymą apie pareiškėjo gautas paties pagamintos lietuviškos kilmės APV produkcijos pajamas iš eksporto veiklos pagal patvirtinto paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio informaciją bei pareiškėjo paties pagamintos lietuviškos kilmės APV produkcijos pajamų iš eksporto veiklos prognozes 3 metams po projekto pabaigos.
2.6. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
2.7. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.8. Papildomi projekto matomumo viešinimo reikalavimai, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.9. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.10. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.“Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPFSA 5 p. numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
„Veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) HP: investicijas planuojama skirti MVĮ planuojamos eksportuoti APV produkcijos sertifikavimo paslaugoms įsigyti, taip pat MVĮ ir jų APV produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose. Prioritetas bus teikiamas MVĮ, gaminančioms APV produktus ir (arba) teikiančioms APV paslaugas, atitinkančias sumaniosios specializacijos strategiją.
Veikla tiesiogiai neprisideda prie darnaus vystymosi principo. Veikla tiesiogiai neprisideda prie HP „lygios galimybės visiems“, tačiau neigiamos įtakos jam taip pat nedaro.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimas, prisitaikymas prie klimato kaitos, tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga, perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė ir biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.”
PFSA 6 p. numatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėPFSA 2.3.3 p. nustatyta, kad:
„Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto veiklų per 30 mėnesių dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.4 papunktyje nurodyto termino.“Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai1. Specialusis. Pareiškėjas yra MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip vienus metus, kurios ne mažiau kaip 51 procentą paskutinių finansinių metų pajamų bendroje pardavimų struktūroje sudaro paties pareiškėjo pagamintos produkcijos pardavimo pajamos ir kurios metinės pardavimo pajamos yra ne mažesnės negu 145 000 (vienas šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų. Vertinama, ar pareiškėjas yra MVĮ, kuri turi pakankamai patirties, t. y. iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos ne trumpiau kaip vienus metus įregistruota Juridinių asmenų registre, ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. kurios paskutinių finansinių metų metinės pardavimo pajamos yra ne mažesnės negu 145 000 (vienas šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų, įgyvendinti projekte numatytas veiklas.
Vertinama, ar pareiškėjas pats gamina produkciją, t. y. MVĮ bendroje pardavimo struktūroje ne mažiau kaip 51 procentą pajamų turi sudaryti pačios MVĮ pagamintos produkcijos pardavimas, vertinant pagal pareiškėjo patvirtinto paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio informaciją.
Pareiškėjas yra veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui. Įmonės pardavimo pajamos tikrinamos pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus. Atitiktis kriterijui tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją ir Juridinių asmenų registro duomenis. Atitiktis kriterijui tikrinama projekto vertinimo metu.
2. Specialusis. Pareiškėjas yra APV sektoriui priskirtina MVĮ. Vertinama, ar pareiškėjas yra APV sektoriui priskirtina įmonė, t. y. kuri vykdo pagrindinę ekonominę veiklą aukštųjų (angl. high-tech), aukštesniųjų (angl. medium tech) technologijų arba aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. high-tech knowledge-intensive services (KIS) sektoriuose. Prie aukštųjų (angl. high-tech) technologijų veiklos priskirtina veikla, patenkanti į šiuos Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamo Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.), kodus: pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21); kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26); orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba (30.3). Prie vidutiniškai aukštų (angl. medium tech) technologijų veiklos priskirtina veikla, patenkanti į šiuos ERVK 2 red. kodus: chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20); elektros įrangos gamyba (27); niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28); variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29); kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30), išskyrus įvairių tipų laivų statybą (30.1) bei orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamybą (30.3); medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5). Prie aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. high-tech knowledge-intensive services (KIS) veiklos priskirtina veikla, vykdoma pagal šiuos ERVK 2 red. kodus: kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų gamyba, garso įrašymo ir muzikos įrašų leidybos veikla (59); programų rengimas ir transliavimas (60); telekomunikacijos (61); kompiuterių programavimo, konsultacinė ir susijusi veikla (62); moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (72). Informacija apie veiklų priskyrimą aukštųjų (angl. high-tech), aukštesniųjų (angl. medium tech) technologijų sektoriams pateikiama interneto svetainėje https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:High-tech_classification_of_manufacturing_industries. Informacija apie veiklų priskyrimą aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų (angl. high-tech knowledge-intensive services (KIS) sektoriams pateikiama interneto svetainėje https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:High-tech_classification_of_manufacturing_industries. Atitiktis kriterijui vertinama pagal patvirtintą paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį. Tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją, Valstybės duomenų agentūros, Juridinių asmenų registro duomenis. Atitiktis kriterijui tikrinama projekto vertinimo metu. Taikoma tik tuo atveju, kai projekte planuojamas dalyvavimas užsienyje vykstančioje (-iose) parodoje (-se).Daugiau Mažiau -
Projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto efektyvumas. 40,00 5 8,00 2 Pareiškėjas vykdo pagrindinę ekonominę veiklą, kuri priskirtina pagal MTEPI (sumaniosios specializacijos) EVRK 2 red. kodą prie MTEPI prioritetų ir tematikų, arba kuri atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų tematiką 30,00 5 6,00 3 Pareiškėjas planuoja sertifikuoti paties pagamintą APV produkciją arba dalyvauja tarptautinėje (-ėse) parodoje (-ose), vykstančioje (-iose) rinkoje (-se, įtrauktoje (-ose) į Lietuvos Respublikos prioritetinių eksporto ir bendradarbiavimo inovacijų srityje rinkų sąrašą. 20,00 5 4,00 4 Pareiškėjas yra eksportuojanti įmonė. 10,00 5 2,00 Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiPFSA 8.3. p. nurodytos tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.3.1. „dalyvavimo tarptautinėje parodoje išlaidos (stendo nuomos, sukūrimo, eksploatavimo ir pervežimo išlaidos įmonei dalyvaujant bet kurioje konkrečioje parodoje, parodos ploto nuomos, dalyvio registracijos mokesčio, kelionės ir pragyvenimo valstybėje, kurioje vyksta paroda, išlaidos, projektą vykdančio personalo darbo užmokestis);
8.3.2. APV produkcijos sertifikavimo išlaidos, įskaitant sertifikavimui reikalingų bandymų ir tyrimų išlaidas; sertifikuojamo gaminio transportavimo išlaidos, būtinos gaminiui sertifikuoti, jeigu to neapima sertifikavimo paslaugos pirkimo išlaidos. Produkcijos sertifikavimas gali apimti ir produkcijos gamybos proceso vertinimą, kai tai yra neatskiriama produkcijos sertifikavimo dalis.“
PFSA 13 p. nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
„13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.3 ir 8.4 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
13.2. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.
13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
13.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.“Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos5 000 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasDaugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiMVĮ aukštos pridėtinės vertės produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) aukštos pridėtinės vertės (toliau – APV) produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Sostinės regionas):
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FĮ-011-12 03 Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, su PVM 17002,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-01 03 Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, be PVM 13451,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-02 03 Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, su PVM 15725,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-03 03 Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, be PVM 13723,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-04 03 Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, su PVM 15997,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-05 03 Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, be PVM 13911,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-06 03 Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, su PVM 16185,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-07 03 Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, be PVM 14290,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-08 03 Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, su PVM 16564,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-09 03 Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, be PVM 14570,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-10 03 Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, su PVM 16844,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-011-11 03 Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, be PVM 14728,0000 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-11-01-fi-11-12-dalyvavimo-tarptautinese-parodose-fi-nustatymo-tyrimas Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: Laisvos formos pareiškėjo deklaracija dėl PFSA 1 priede nustatytų reikalavimų 10 priedas: Užpildytas PFSA 3 priedas 11 priedas: Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (ne mažiau kaip 3 komerciniai pasiūlymai ir (arba) nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita) (taikoma PFSA 8.3.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms) 12 priedas: Pareiškėjo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų padengimą įrodančius dokumentus (pvz., finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus) 13 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija 14 priedas: „Vienos įmonės“ deklaracija pagal pavyzdinę formą 15 priedas: Patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio negali gauti iš Juridinių asmenų registro) 16 priedas: Buhalterinę pažymą apie pareiškėjo gautas paties pagamintos lietuviškos kilmės APV produkcijos pajamas iš eksporto veiklos pagal 2022 FA bei pareiškėjo paties pagamintos lietuviškos kilmės APV produkcijos pajamų iš eksporto veiklos prognozes 3 metams po projekto pabaigos. 17 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis)Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiMVĮ aukštos pridėtinės vertės produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) aukštos pridėtinės vertės (toliau – APV) produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Sostinės regionas):
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Investicijas gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių lietuviškos kilmės aukštos pridėtinės vertės produkcijos eksporto padidėjimas R.N.2.5646 proc. 10,00 Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių sertifikuoti produktai R.S.2.3008 vnt. 905,00 Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių produktų pristatymas tarptautinėse parodose R.S.2.3007 vnt. 1097,00 Didesnę vienam darbuotojui tenkančią pridėtinę vertę sukuriančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2025 įmonės 250,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 250,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 10000000,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 150,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-11-04 „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“ veiklos „MVĮ aukštos pridėtinės vertės produktų ir paslaugų sertifikavimo ir pristatymo užsienio rinkose skatinimas (Sostinės regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;
1.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;
1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visais pakeitimais;
1.5. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.6. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.8. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.9. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
1.10. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras);
1.11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
1.12. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.13. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
1.14. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.15. Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246;
1.16. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai-Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Dovilė Sabienė Inovacijų agentūra Programų vadovas l.e.p. 37069859913 D.Sabiene@inovacijuagentura.lt Diana Martinavičė Inovacijų agentūra Skyriaus vadovas 37068648403 D.Martinavice@inovacijuagentura.lt Daugiau Mažiau