InoPažanga
2023 m. lapkričio 13 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-13 03:12
02-019-K
20 000 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-07-12 14:00
Iki - 2023-11-13 17:00 -
Aprašymas
SVARBU!
Pasikeitė projektų įgyvendinimo planų pateikimo būdas - parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt.
El. paštu PĮP nuo 2023 m. spalio 18 d. nėra priimami.
Kilus klausimams dėl pateikimo per DMS kreipkitės el. paštu K.Mamaj@inovacijuagentura.lt, tel.: +370 682 84 182.
Mokymų pareiškėjams medžiaga:
- Kvietimai InoPažanga ir InoBranda_mokymai 2023-07-21 Kristina Sakalauskienė
- Kodėl patentuoti verta_Audronė Papievienė
Klausimai-atsakymai / nuolat papildoma
Atmintinė dėl SVV statuso ir sunkumų vertinimo (rekomenduojama pateikti su PĮP)
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti inovacijų pasiūlą“ poveiklės „Investuoti į naujų aukštos pridėtinės vertės produktų kūrimo veiklas ir sudaryti sąlygas tyrėjams dalyvauti įmonių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklose, skatinti intelektinę nuosavybę, ankstyvąją sukurtų naujų produktų bandomąją gamybą, parengimą rinkai“ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) projektų finansavimo sąlygų aprašu (toliau – PFSA), patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 4-368 ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
„2.1. Pagal PFSA remiama veikla – inovacijų pasiūlos skatinimas: naujų APV produktų kūrimas ir sąlygų tyrėjams dalyvauti įmonių MTEP veiklose sudarymas, intelektinės nuosavybės, ankstyvosios sukurtų naujų produktų bandomosios gamybos skatinimas, parengimas rinkai (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas), t. y. investuojama į naujų APV produktų kūrimo veiklas, kuriose kūrimas suprantamas kaip MTEP veiklos, užbaigiamos gaminių, paslaugų ar procesų prototipų sukūrimu. Taip pat sudaromos sąlygos tyrėjams dalyvauti įmonių MTEP veiklose juos įdarbinant, skatinama intelektinė nuosavybė, ankstyvoji sukurtų naujų produktų bandomoji gamyba (projekto metu sukurto produkto bandomoji partija, išbandyta galutinė versija), produkto parengimas rinkai. Pagal remiamą veiklą taikomieji moksliniai tyrimai atitinka pramoninių tyrimų sąvoką, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 85 punkte, o eksperimentinė plėtra suprantama taip, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 86 punkte.
2.2. Pareiškėjams ir projekto partneriams (toliau – partneriai) keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai:
2.2.1.1. labai mažos įmonės;
2.2.1.2. mažos įmonės;
2.2.1.3. vidutinės įmonės;
2.2.1.4. didelės įmonės, kai bendradarbiauja su labai mažomis įmonėmis, mažomis įmonėmis ir vidutinėmis įmonėmis (toliau – MVĮ).
2.2.2. Pareiškėjas yra pažengęs inovatorius.
2.2.3. Partneriai:
2.2.3.1. MVĮ, kai pareiškėjas didelė įmonė;
2.2.3.2. MSI, kai pareiškėjas yra MVĮ;
2.2.3.3. MVĮ ar didelė įmonė, jei pareiškėjas MVĮ.
2.2.4. Vienas pareiškėjas, atitinkantis PFSA 2.2.1 ir 2.2.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, gali pateikti tik vieną PĮP kvietimui „InoPažanga“ Nr. 02-019-K arba kvietimui „InoBranda“ Nr. 02-020-K, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.5. Kai PĮP teikiamas kartu su partneriu (-iais), prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis turi būti pasirašyta pareiškėjo ir partnerio (-ių).
2.2.6. Pareiškėjas ir partneris (-iai) vienas kito atžvilgiu turi būti savarankiškos įmonės, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 1 dalyje, jeigu pretenduojama į projekto finansuojamosios dalies padidinimą už veiksmingą bendradarbiavimą, kaip jis apibrėžtas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 90 punkte, vadovaujantis PFSA 5.3.2 papunkčiu.
2.2.7. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams ir partneriui (-iams) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas, Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse ir 25 straipsnyje nustatytus apribojimus bei Reglamento (ES) Nr. 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus.
2.2.8. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui:
2.2.8.1. Jeigu jis nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
2.2.8.2. Jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalį susijusios įmonės.
2.2.8.3. Kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.
2.3. Partneriui (-iams) taikomi PFSA 2.2.8 papunktyje nustatyti reikalavimai.
2.4. Projektams keliami reikalavimai:
2.4.1. Visos projektų veiklos (ir pareiškėjo, ir partnerio (-ių) įgyvendinamos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projektų veiklų priskyrimo regionui vertinimas bus atliekamas vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, paskelbtomis Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
2.4.2. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto per 24 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.4.8 papunktyje nurodyto termino.
2.4.3. Projektui taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.4.4. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 20 000 000,00 (dvidešimt milijonų) eurų Investicijų programos (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo III skyriaus 6.2 papunktyje nurodytai poveiklei skirtos lėšų sumos.
2.4.5. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 1 200 000,00 (vienas milijonas du šimtai tūkstančių) eurų.
2.4.6. Mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 60 000,00 (šešiasdešimt tūkstančių) eurų.
2.4.7. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
2.4.8. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.4.9. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2022 m. gruodžio 15 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 46P-6(6). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 6 punkte.
2.4.10. Pareiškėjas kartu su PĮP pateiktame PFSA 4 priede nurodo, kuriam iš Koncepcijoje nustatytų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) (sumaniosios specializacijos) prioritetui (toliau – MTEPI prioritetas) priskirtinas projektas, taip pat nurodo, kurią (-ias) MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką (-as) atitinka projektas. Galutinį atitikimą konkrečiam MTEPI prioritetui ir įgyvendinimo tematikai (-oms) nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.
2.4.11. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir (arba) deklaruotos (arba pripažintos deklaruotinomis) Europos Komisijai arba kitai tarptautinei institucijai ir kurioms apmokėti skyrus ES fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos, ir (arba) deklaruotos EK arba kitai tarptautinei institucijai daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.4.12. Jei pareiškėjas yra gavęs finansavimą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 4-926/V-1258 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 aprašas) 1 priede nurodytą 2 veiklą „Bendros misijų programos“ projektuose numatytos veiklos ir išlaidos negali dubliuotis ir būti bendrai finansuojamos (angl. co-financing) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšomis.
2.4.13. Jeigu partneris įgyvendina (dalyvauja) kaip partneris kitame projekte, kuris finansuojamas pagal pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 aprašo 1 priede nurodytą 2 veiklą „Bendros misijų programos“, projektuose numatytos veiklos ir išlaidos negali dubliuotis ir būti bendrai finansuojamos (angl. co-financing) EGADP lėšomis.
2.4.14. Projektas turi būti pradėtas įgyvendinti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei 2 mėnesiams.
2.4.15. Projektų veiklos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 295 punktą.
2.5. Pareiškėjas turi parengti ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti arba laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede.
2.5.2. Partnerio deklaraciją, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą.
2.5.3. Informaciją apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą.
2.5.4. Informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kuriame nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą.
2.5.5. Informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pagal PFSA 4 priede pateiktą formą.
2.5.6. MTEP verslo planą, parengtą pagal kvietime teikti PĮP pateiktus rekomenduojamus formos ir turinio reikalavimus.
2.5.7. Pareiškėjo (partnerio (-ių), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (pareiškėjas ir partneris (-iai) gali pateikti laisvos formos deklaraciją, jei jie priskirtini didelėms įmonėms). Jei į Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją įtraukiamos užsienio įmonės, pareiškėjas privalo pateikti jų patvirtintus finansinės atskaitomybės ir akcininkų struktūrą patvirtinančius dokumentus arba nuorodas į viešai prieinamus užsienio įmonės finansinės atskaitomybės dokumentus.
2.5.8. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos esančias kainas ir kt. (jei projekte numatytos patentavimo ir (ar) projekto metu sukurto produkto parengimo rinkai veiklos, išlaidų pagrindimui turi būti pateikiama po tris lygiaverčius komercinius pasiūlymus, buhalterinė pažyma apie praėjusių 3–6 mėnesių darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kt.).
2.5.9. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus.
2.5.10. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais). Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kt.) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.
2.5.11. Užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija), jei projekte numatomos vykdyti patentavimo ir (arba) projekto metu sukurto produkto parengimo rinkai veiklos pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013.
2.5.12.Valstybės duomenų agentūrai per 3 paskutinius metus iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai dienos arba laiko nuo įmonės įregistravimo (jeigu įmonė vykdo veiklą mažiau negu 3 metus) patirtų MTEP išlaidų ataskaitos (-ų) kopiją (-as) ir dokumento (-ų) (elektroninio laiško ar kito informacijos šaltinio, kuriuo patvirtinamas MTEP išlaidų ataskaitos pateikimo Valstybės duomenų agentūrai faktas), patvirtinančio MTEP išlaidų ataskaitos (-ų) pateikimą Valstybės duomenų agentūrai kopiją (-as).
2.6. Projekto parengtumui taikomas reikalavimas, kurio neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus dokumentų, PĮP atmetamas neprašius papildomų dokumentų: turi būti parengtas ir kartu su PĮP pateiktas MTEP verslo planas.
2.7. Nustatant, ar projekte numatyta veikla yra MTEP veikla, vadovaujamasi Frascati vadovu 2015 (Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2015) (angl. Frascati Manual 2015. Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and Experimental Development).
2.8. Pareiškėjas, veiklą vykdantis trumpiau nei 3 metus iki PĮP pateikimo, kartu su teikiamais dokumentais, gali pateikti einamųjų metų tarpinius finansinių ataskaitų rinkinius, pasirašytus įmonės vadovo ir finansininko, jei jie reikalingi pareiškėjo pajamoms pagrįsti.
2.9. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
2.10. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.11. Papildomi projekto matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.12. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.13. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatytų terminų. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos suteikimo dienos.“
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte numatyti horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Projektų veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinamas projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką, remiamos įmonės, investuojančios į MTEP, numatytas bendradarbiavimas su tyrėjais arba tyrėjai bus įdarbinti projekte kaip darbuotojai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.).
Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.“
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
PFSA 7 punkte numatyti reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:
„Projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė 3 metus (kai projekto vykdytojas turi MVĮ statusą) ar 5 metus (kai projekto vykdytojas turi didelės įmonės statusą) po projekto finansavimo negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.“
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto per 24 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.4.8 papunktyje nurodyto termino.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
„5.1. Pagal PFSA teikiamas finansavimas naujų APV produktų kūrimo veikloms yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalyje, kuri atitinka visas sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriuje, ir atitinkamas specialiąsias sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnyje. Šių veiklų vykdymo atveju teikiama valstybės pagalba laikoma turinti skatinamąjį poveikį, jeigu atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalies nuostatas. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nustatytą Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
5.2. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kuri apskaičiuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalies b ir c punktus ir 6 dalies a punkto ir b punkto i papunktį, nurodyta ir PFSA lentelėje:
5.2.1. Taikomiesiems moksliniams tyrimams intensyvumas neviršija 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
5.2.2. Eksperimentinei plėtrai intensyvumas neviršija 25 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
5.3. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų:
5.3.1. 10 procentinių punktų vidutinėms įmonėms ir 20 procentinių punktų labai mažoms įmonėms ir mažoms įmonėms.
5.3.2. iki 15 procentinių punktų padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytos sąlygos.
Lentelė. Projekto finansuojamoji dalis.
5.3.3. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas taip pat vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.
5.4. Tinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos, taikant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį, yra:
5.4.1. Techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti.
5.4.2. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos (t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų).
5.4.3. Išlaidos, susijusios su konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų vien tik projekto MTEP veiklai, įsigijimu, taip pat išlaidos dėl MTEP veiklai reikalingų paslaugų, kurios nėra MTEP ir be jų nebus pasiekti projekto tikslai, įsigijimo. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai paslaugos įsigyjamos iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų.
5.4.4. Su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos.
5.4.5. Projekto MTEP veikloms naudojamo turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos (ne daugiau nei 50 proc. PFSA 5.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų). MTEP veikloms naudojamo turto nusidėvėjimo sąnaudos turi būti apskaičiuotos projekto įgyvendinimo laikotarpiui.
5.4.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka, atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę.
5.4.7. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
5.4.8. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – įrangos nuomos išlaidos.
5.4.9. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų).
5.4.10. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
5.4.11. PFSA 5.4.1–5.4.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti PFSA 5.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
5.5. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam valstybės pagalbos gavėjui (įskaitant partnerį (-ius) nustatoma atskirai.
5.6. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-ais), pareiškėjas turi patirti ne mažiau kaip 50 proc., bet ne daugiau 90 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Jei yra pretenduojama į projekto finansuojamosios dalies padidinimą, projektas turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nustatytas sąlygas. Ši PFSA nuostata netaikoma patentavimo veiklai ir projekto metu sukurto produkto parengimui rinkai.
5.7. Projektą įgyvendinant kartu su MSI, laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per MSI kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu laikomasi vienos iš šių sąlygų:
5.7.1. Rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su MSI veikla projekte, yra visiškai suteikiamos MSI, t. y. MSI gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu MSI nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą, bendradarbiaujant su partneriu.
5.7.2. Kai MSI gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su MSI veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu MSI, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą intelektinės nuosavybės perdavimo sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant MSI sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.
5.8. Netiesioginės valstybės pagalbos taip pat gali nebūti, jeigu įvertinusi tarp partnerių pasirašytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį administruojančioji institucija padaro išvadą, kad visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą.
5.9. Jeigu nėra laikomasi nė vienos iš PFSA 5.7 papunktyje nurodytų sąlygų ir atlikusi projekto įvertinimą pagal PFSA 5.8 papunktį administruojančioji institucija nustato, kad buvo suteikta valstybės pagalba, visa MSI įnašo į projekto (tinkamas išlaidas) įgyvendinimą vertė laikoma valstybės pagalba, ir administruojančioji institucija jos dydžiu mažina finansavimo dydį pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams) priklausomai nuo to, kuris tą pagalbą gavo (pvz., įmonė įgyvendina mokslinių tyrimų projektą kartu su partneriu – universitetu. Įmonei taikoma 50 proc. finansuojamoji dalis. Įmonės tinkamos finansuoti išlaidos yra 600 000,00 (šeši šimtai tūkstančių) eurų. Projektui įgyvendinti yra skiriamas 300 000,00 (trijų šimtų tūkstančių) eurų finansavimas. Jei įgyvendinant projektą paaiškėja, kad nebuvo laikomasi bent vienos iš PFSA 5.7 papunktyje nurodytų sąlygų, pvz., įmonei universitetas perdavė intelektinės nuosavybės teises mažesne negu rinkos kaina, t. y. rinkos kaina – 35 000,00 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų, o universitetas intelektinės nuosavybės teises perdavė už 15 000,00 (penkiolikos tūkstančių) eurų kompensaciją, tokiu atveju įmonei pagal PFSA teiktas finansavimo dydis yra mažinamas 20 000,00 (dvidešimčia tūkstančių) eurų (skiriamas finansavimas negali viršyti 280 000,00 (dviejų šimtų aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų.
5.10. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.10.1. Bet kokia kita valstybės pagalba, jei veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti.
5.10.2. Bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalyje nustatytą pagalbos intensyvumą.
5.11. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.
5.12. Ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.
5.13. Valstybės pagalba PFSA 5.1 papunktyje nurodytai veiklai išmokama dalimis ir yra diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalyje.
5.14. Projekto veikloms, susijusioms su patentavimu, de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 3 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
5.15. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, kaip nustatyta PFSA 5.14 papunktyje:
5.15.1. Pagalbos intensyvumas sudaro iki 85 proc. visų patentavimo veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
5.15.2. Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma patentavimui – iki 30 000,00 (trisdešimt tūkstančių) eurų.
5.15.3. Patentavimo veikla finansuojama tik tuo atveju, jei yra susijusi su projektu planuojama vykdyti MTEP veikla.
5.15.4. Patentavimo veiklą gali vykdyti tik pareiškėjas.
5.16. Projekto veikloms, susijusioms su projekto metu sukurto produkto parengimu rinkai, de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 3 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
5.17. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, kaip nustatyta PFSA 5.16 papunktyje:
5.17.1. Pagalbos intensyvumas sudaro iki 85 proc. visų projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimo rinkai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
5.17.2. Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimui rinkai – iki 80 000,00 (aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų.
5.17.3. Veikla, susijusi su projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimu rinkai, finansuojama tik tuo atveju, jei yra susijusi su projektu planuojama vykdyti MTEP veikla ir pasiekus ne mažesnį nei 6 technologinės parengties lygį. Produkto dizaino sukūrimas, gamybinės įrangos ar įrankių įsigijimas nėra tinkamos veiklos.
5.17.4. Projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimo rinkai veiklas gali vykdyti tik pareiškėjas.
5.18. Tinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos, taikant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, yra:
5.18.1. Patentinių patikėtinių teikiamos su išradimų patentavimu susijusios paslaugos.
5.18.2. Mokesčiai už išradimų patentavimą.
5.18.3. Paslaugas, susijusias su projekto metu sukurto produkto parengimu rinkai.
5.18.4. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
5.19. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000,00 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000,00 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
5.20. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
5.21. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalyje.
5.22. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
5.22.1. Nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje.
5.22.2. Neįvardytos PFSA 5.4.1–5.4.10 ir 5.18.1–5.18.4 papunkčiuose tinkamomis finansuoti išlaidomis.
5.22.3. Patirtos ankstesniuose technologinės parengties lygiuose nei vertinant pagal PFSA 6 punkto 3 prioritetinį projektų atrankos kriterijų nustatytas projektu kuriamo produkto technologinės parengties lygis.
5.23. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos. Duomenys į Registrą apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pateikiami per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos.“
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Įsteigus Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinę sistemą (INVESTIS) parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) turės būti teikiamas tik per INVESTIS duomenų mainų svetainę.
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
☒ Informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti arba laisvos formos pareiškėjo deklaraciją dėl reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui (PFSA 1 priedas).
☒ Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)
☒ Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelė (PFSA 4 priedas).
☒ MTEP verslo planas su priedais (1A (vykdant MTEP veiklas - atnaujinta 2023-10-13), 1B lentelės ir finansinis planas rekomenduojama pateikti excel formatu).
☒ Pareiškėjo (partnerio (-ių), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija. Jei į Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją įtraukiamos užsienio įmonės, pareiškėjas privalo pateikti jų patvirtintus finansinės atskaitomybės ir akcininkų struktūrą patvirtinančius dokumentus arba nuorodas į viešai prieinamus užsienio įmonės finansinės atskaitomybės dokumentus.
☒ Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos esančias kainas ir kt. (jei projekte numatytos patentavimo ir (ar) projekto metu sukurto produkto parengimo rinkai veiklos, išlaidų pagrindimui turi būti pateikiama po tris lygiaverčius komercinius pasiūlymus, buhalterinė pažyma apie praėjusių 3–6 mėnesių darbo užmokestį arba nuorodos į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomus arba gaunamus darbo užmokesčius ir kt.).
☒ Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai.
☒ Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais).
☒ Valstybės duomenų agentūrai per 3 paskutinius metus iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai dienos arba laiko nuo įmonės įregistravimo (jeigu įmonė vykdo veiklą mažiau negu 3 metus) patirtų MTEP išlaidų ataskaitos (-ų) kopijas (-as) ir dokumento (-ų) (elektroninio laiško ar kito informacijos šaltinio, kuriuo patvirtinamas MTEP išlaidų ataskaitos pateikimo Valstybės duomenų agentūrai faktas), patvirtinančio MTEP išlaidų ataskaitos (-ų) pateikimą Valstybės duomenų agentūrai kopija (-as).
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-05-07-06-02 Inovacijų pasiūlos skatinimas: naujų aukštos pridėtinės vertės (toliau – APV) produktų kūrimas ir sąlygų tyrėjams dalyvauti įmonių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklose sudarymas, intelektinės nuosavybės, ankstyvosios sukurtų naujų produktų bandomosios gamybos skatinimas, parengimas rinkai (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)
Tikslinės grupės
Pažengę inovatoriai
Galimi pareiškėjai
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ), didelės įmonės, kai bendradarbiauja su MVĮ. Pareiškėjai turi atitikti pažengusio inovatoriaus apibrėžimą.
Pareiškėjų tipas
☐ Viešasis
☒ Privatusis
Galimi partneriai
MVĮ, kai pareiškėjas didelė įmonė; mokslo ir studijų institucijos (toliau – MSI), MVĮ/didelė įmonė, jei pareiškėjas MVĮ.
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
1 200 000,00 Eur
Finansuojamoji dalis
Iki 80 proc. * nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos taikomiesiems moksliniams tyrimams;
Iki 60 proc. * nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos eksperimentinei plėtrai;
Iki 85 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų patentavimui ir veikloms, susijusioms su projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimu rinkai.
*Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų:
10 procentinių punktų vidutinėms įmonėms ir 20 procentinių punktų labai mažoms ir mažoms įmonėms;
iki 15 procentinių punktų padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytos sąlygos.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 50 proc.* nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos taikomiesiems moksliniams tyrimams;
Ne mažiau 75 proc.* nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos eksperimentinei plėtrai;
Ne mažiau 15 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų patentavimui ir veikloms, susijusioms su projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto parengimu rinkai.
*Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų:
10 procentinių punktų vidutinėms įmonėms ir 20 procentinių punktų labai mažoms ir mažoms įmonėms;
15 procentinių punktų padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytos sąlygos.
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau - PAFT);
2023-07-07 Įsakymas dėl aprašų patvirtinimo Nr. 4-368 2 priedas Projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau - PFSA)
1. Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) forma;
2. PĮP pildymo instrukcija, dalinai užpildyta pavyzdinė PĮP forma;
3. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės:
- Paramą dotacijomis gavusios įmonės - P-05-001-01-05-07-13;
- Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos mokslo tiriamojo darbo vietos - R-05-001-01-05-07-05;
4. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija;
6. Oslo vadovas;
7. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas;
8. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika;
11. Atmintinė dėl SVV statuso ir sunkumų vertinimo (rekomenduojama pateikti su PĮP);
12. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
13. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas;
15. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos.
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Stanislovas Dabušinskas Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas 37061256394 S.Dabusinskas@inovacijuagentura.lt Kristina Sakalauskienė Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas l.e.p. 37061982857 K.Sakalauskiene@inovacijuagentura.lt -
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas