PSICHOAKTYVIŲJŲ MEDŽIAGŲ VARTOJIMO PREVENCIJA, ANKSTYVOJI INTERVENCIJA, PAGALBA IR ŽALOS MAŽINIMAS Pasibaigęs
Teikiama nuo
2024-01-02 08:00
Teikiama iki
2024-06-21 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
1 691 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Finansavimo forma
Dotacija
Kontaktai
Dalia, Martusevičienė
Centrinė projektų valdymo agentūra
Vyresnysis projektų vadovas
Finansuojamos veiklos
|
Galimi pareiškėjai
|
Didžiausia suma vienam projektui
|
Finansuojamoji dalis
|
Regionas
|
Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Sostinės regione | Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) | Netaikoma | 100 proc. | Sostinės regionas |
Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione | Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) | Netaikoma | 100 proc. | Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
Daugiau
Mažiau
-
Taikomi teisės aktaiTeisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. V-1255 „Dėl 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ aprašo patvirtinimo“, 1 priedą „2022–2030 metų sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1“:
1.1. bendrieji teisės aktai:
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES)2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės;
1.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programa (toliau – Investicijų programa);
1.1.3. 2020 m. rugsėjo 9 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“.
1.1.4. 2021 m. balandžio 28 d Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.1.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1.2. specialusis teisės aktas:
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. sausio 18 d. įsakymas Nr. V-60/V-39 „Dėl Ankstyvosios intervencijos programos vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ankstyvosios intervencijos programos vykdymo tvarkos aprašas).Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsPagal Aprašą finansuojamos veiklos (veiklų numeracija pateikta kaip Apraše):
2.1.1. psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo ankstyvoji intervencija Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose:
2.1.1.1. trijų ankstyvosios intervencijos programų parengimas naudoti Lietuvoje – metodinės medžiagos parengimas (mokslinių tyrimų įrodymais grįstų intervencijos programų įsigijimas, vertimas, pritaikymas Lietuvai, standartizuotos programos vedimo medžiagos (skaidrių, praktinio vadovo, dalijamosios medžiagos ir pan.) parengimas, parengtos medžiagos platinimas);
2.1.1.2. dviejų naujų ankstyvosios intervencijos programų galimybių studijos atlikimas (siekiant nustatyti dvi naujas ankstyvosios intervencijos programas vystymui Lietuvoje);
2.1.1.3. specialistų (visuomenės sveikatos biurų, mokyklų darbuotojų, socialinių darbuotojų, psichologų) mokymų programos parengimas ir mokymai bei supervizijos ankstyvosios intervencijos vykdymo, tinkamo nukreipimo į ankstyvosios intervencijos programą temomis;
2.1.1.4. ankstyvosios intervencijos programų bandomojo projekto įgyvendinimas (teikiant paslaugą tikslinės grupės asmenims, bandantiems vartoti ar nereguliariai vartojantiems psichoaktyviąsias medžiagas) bei įgyvendinto bandomojo projekto vertinimas;
2.1.1.5. ankstyvosios intervencijos vykdymui paremti ir (ar) informacijai apie ankstyvosios intervencijos programas skleisti skirtų interneto tinklalapio ir (ar) mobiliosios programėlės sukūrimas, įdiegimas bei palaikymas arba esamų interneto tinklalapio ir (ar) mobiliosios programėlės papildymas (atnaujinimas) bei palaikymas;
2.1.2. psichoaktyviųjų medžiagų prevencijos ir žalos mažinimo priemonių taikymas jaunimo pasilinksminimo vietose, ypač naktinio miesto aplinkoje – naktiniuose klubuose, baruose ir pan. Sostinės regione ir Vakarų ir vidurio Lietuvos regione:
2.1.2.1. situacijos analizės atlikimas (vykdomas tyrimas savivaldybių lygmeniu, siekiant išsiaiškinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo pasilinksminimo vietose problematiką ir mastą, atliekama gautų tyrimo rezultatų analizė, atrenkamos bandomosios savivaldybės bandomajam projektui (bandomajam tyrimui) įgyvendinti, atliekama gerosios užsienio šalių praktikos ir jos pritaikymo Lietuvoje vykdant projekto veiklas analizė);
2.1.2.2. metodinės medžiagos parengimas (mokslinių tyrimų įrodymais grįstos programos vertimas, standartizuotos programos vedimo medžiagos (praktinio vadovo, dalijamosios medžiagos ir pan.) parengimas, parengtos medžiagos platinimas);
2.1.2.3. bandomojo projekto (bandomojo tyrimo) įgyvendinimas (pagal 2.1.2.2 papunktyje nurodytą parengtą metodinę medžiagą apmokomi specialistai, dirbsiantys 3 bandomosiose savivaldybėse, kurios bus atrinktos atlikus 2.1.2.1 papunktyje nurodytą situacijos analizę, 2 Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (toliau – NTAKD) atstovai (projekto koordinatoriai) ir Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas (toliau – SAM), koordinuosiantys bandomąjį tyrimą bei apmokytų specialistų veiklos priežiūrą, renkama ir vertinama informacija apie programos vykdymą bandomosiose savivaldybėse, reikalingus pakeitimus programai pagerinti);
2.1.2.4. specialistų kvalifikacijos tobulinimas (savivaldybių visuomenės sveikatos biurų specialistų – instruktorių, galinčių apmokyti pasilinksminimo vietų darbuotojus, parengimas vykdant mokymus, supervizijas ir kitų formų kvalifikacijos tobulinimo veiklas, jiems reikalingos mokymo programos ir internetinio mokymo modulio parengimas ir sklaida);
2.1.2.5. naktinių klubų, barų, festivalių ir kitų pasilinksminimo vietų, kuriose vartojamos psichoaktyviosios medžiagos, administracijos, aptarnavimo srityje dirbančių darbuotojų apmokymas bei kompetencijų palaikymas siekiant atpažinti ir laiku bei tinkamai reaguoti į apsvaigusius nuo psichoaktyviųjų medžiagų asmenis, tinkamai informuoti apie su psichoaktyviųjų medžiagų vartojimu susijusias rizikas ir žalą, neparduoti alkoholinių gėrimų stipriai apsvaigusiems asmenims, bendradarbiauti su kitomis įstaigomis ar organizacijomis ir kita;
2.1.2.6. informacinės sąmoningumo didinimo medžiagos, skirtos visuomenei, pasilinksminimo vietų darbuotojams, specialistams, parengimas ir sklaida;
2.1.2.7. organizuotų mokymų ir kvalifikacijos palaikymo veiklų rezultatų ir poveikio vertinimas ir įgyvendinimo modelio nacionaliniu lygiu parengimas (rekomendacijos dėl teisės aktų pakeitimų ir jiems įgyvendinti reikalingų teisinių, finansinių ir organizacinių priemonių).
Pagal šį Aprašą įgyvendinamas vienas projektas.
Projektu privalomos įgyvendinti visos Aprašo 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos
Pagal Aprašo veiklas parengtos mokymo programos ir (ar) metodinės medžiagos, ir (ar) galimybių studijos, ir (ar) modeliai turi būti patvirtinti pagal projekto vykdytojo vidaus tvarką.
Partnerių atranką vykdo pareiškėjas iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – administruojančioji institucija).
Partnerių (VSB) atrankos kriterijai
Įgyvendinant Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą veiklą VSB turi atitikti visus tris nurodytus kriterijus:
-Apmokytų ankstyvosios intervencijos specialistų, kurie gali vykdyti ankstyvosios intervencijos programą, kurios vykdymą organizuoja asmens gyvenamosios vietos savivaldybės teritorijoje veikiantis VSB arba kitos savivaldybės VSB, teikiantis visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas pagal savivaldybių bendradarbiavimo sutartį, skaičius savivaldybėje – mažiausiai 2 specialistai - Pateikiamas pažymėjimas su ankstyvosios intervencijos programos kodu 213001292;
- VSB ankstyvosios intervencijos programa buvo vykdoma paskutinius 3 metus - Pateikiami duomenys iš NTAKD pateiktų ankstyvosios intervencijos programos vykdymo ataskaitų;
- VSB per metus (2021–2023 m. laikotarpiu) ankstyvosios intervencijos programą baigė ne mažiau kaip 10 dalyvių arba per paskutinius trejus metus ankstyvosios intervencijos programą baigė ne mažiau kaip 30 dalyvių - Pateikiami duomenys iš NTAKD pateiktų ankstyvosios intervencijos programos vykdymo ataskaitų).
Įgyvendindamas Aprašo 2.1.2 papunktyje nurodytą veiklą VSB turi atitikti bent vieną lentelėje nurodytą kriterijų:
- VSB, kurio aptarnaujamoje (-ose) savivaldybėje (-ėse) turi būti du arba daugiau naktiniai klubai ir (ar) naktiniai barai, veikiantys naktį po 22 val., arba savivaldybės teritorijoje vyksta bent vienas muzikos festivalis (prašome įvardinti) (Muzikos festivalis – periodiškai (kartą per metus) vykstantis renginys, kurio metu koncertuoja keli skirtingi atlikėjai, pardavinėjami alkoholiniai gėrimai, o renginys trunka ilgiau nei vieną dieną.) - Nuoroda į viešai skelbiamą informaciją;
- Savivaldybėje, kurioje veikia VSB ar teikiamos paslaugos pagal savivaldybių bendradarbiavimo sutartį, užregistruota daugiau nei 70 licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais viešojo maitinimo įstaigose - Licencijų informacinės sistemos duomenys (https://www.licencijavimas.lt).
Partneriu gali būti tik VSB, atitinkantis Apraše nustatytus atrankos kriterijus ir pasirašęs su NTAKD dvišalę bendradarbiavimo įgyvendinant projektą sutartį.
Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriais turi sudaryti partnerystės sutartis, kuriose turi būti nustatytos tarpusavio teisės, lėšų pasiskirstymas, vykdomos veiklos, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriu (-iais) susitaria dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant projektą ir pateikia administruojančiajai institucijai tai įrodantį dokumentą.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiNegali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų (toliau – horizontalieji principai) įgyvendinimui. Taip pat pareiškėjas turi įvertinti galimybę prisidėti prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo rengiant PFSA nurodytas veiklas. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):
- projekto veiklos prireikus turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;
- projekto medžiaga ir sukurti produktai prireikus turi būti pritaikyti regos ar kitą negalią turintiems asmenims.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami PFSA priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.
Priemonės veiklos atitinka Chartiją pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01), III priedą.
Pagal PFSA finansuojamos veiklos neturi riboti ar pažeisti Chartijoje apibrėžtų pagrindinių teisių: orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPapildomi reikalavimai, kurie nėra nurodyti PAFT, nenustatyti.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėFinansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2027 m. gruodžio 31 d. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, finansuojamų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka ne ilgiau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijaiSpecialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 6 priedas: Ministerijos, o kai įgyvendinami regionų plėtros planų projektai (toliau – RPPl projektai), – regiono plėtros tarybos (toliau – RPT) parengtas dokumentas su suderinimo žyma 9 priedas: Įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas 10 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.) 11 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas) 12 priedas: Pareiškėjo įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentai. 13 priedas: Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)Daugiau Mažiau
-
ProgramaInvesticijų programaDaugiau Mažiau
-
PrioritetasSocialiai atsakingesnė LietuvaDaugiau Mažiau
-
Atsakinga institucijaLietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijaDaugiau Mažiau
-
Administruojanti institucijaCentrinė projektų valdymo agentūraDaugiau Mažiau