
Užbaigus dar vieną Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinės sistemos INVESTIS kūrimo etapą, sistemoje pradėjo veikti projektų sutarčių administravimo funkcionalumai.
Jie leidžia pareiškėjams ir projektų vykdytojams bei administruojančioms institucijoms INVESTIS duomenų mainų svetainėje (DMS) realiuoju laiku derinti projektų sutartis, atlikti projektų sutarčių pakeitimus.
Praėjusių metų rudenį pradėjus veikti šiai moderniai sistemai, pareiškėjai ir projektų vykdytojai elektroniniu būdu saugiai ir patogiai gali teikti duomenis ir dokumentus projektų finansavimui, juos tikslinti, o administruojančios institucijos – administruoti projektus. Kadangi duomenų perdavimas vyksta realiu laiku, administruojančios institucijos iš karto gali teikti ir grįžtamąjį ryšį. Į sistemą šiuo metu taip pat įkeliami ir joje toliau administruojami jau vykdomų projektų duomenys.
INVESTIS kuriama, naudojant pažangiausius informacinių sistemų kūrimo technologijų principus, kurie užtikrina patikimą ir spartų veikimą, tvarkomų duomenų saugumą ir patogią bei patrauklią vartotojų sąsają.
Artimiausiu metu sistemoje taip pat bus įdiegtos projektuose vykdomų viešųjų pirkimų administravimo funkcijos, bus galima teikti ir projektų veiklos ataskaitas. Sistema kuriama, bendradarbiaujant su bendrove „ATEA“.
Numatyta, kad INVESTIS sistema ne tik leis rinkti ir tvarkyti duomenis, susijusius su ES fondų investicijų programos ir plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimu, jų finansavimu bei projektų vykdymu. Kartu standartizuojami šių programų administravimo procesai, siekiant užtikrinti efektyvų ir skaidrų projektų įgyvendinimą, apskaitą, atskaitomybę ir kontrolę, taip pat duomenų Europos Komisijai parengimą bei perdavimą.
Pareiškėjams ir projektų vykdytojams nereikės papildomai rinkti ir duomenų iš kitų valstybinių informacinių sistemų ir registrų (Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) „Sodra“, „Registrų centras“ ) – šiuos duomenis sistema integruos pati.