Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Netaikoma | Panevėžio apskritis | Biržų r. sav. |
Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas Biržų technologijų ir verslo mokymo centre Įgyvendinama
Kvietimo numeris
10-048-P
Projekto numeris
10-048-P-0031
Sutarties įsigaliojimo data
2025-04-30 00:00
Projekto vykdytojas
Biržų technologijų ir verslo mokymo centras
Vykdytojo kodas
302643724
Veiklų vykdymo pabaigos data
2026-04-30 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
11 250,77 €
Projektu sprendžiamos problemos
Vyriausybės patvirtintoje 2022–2030 metų Regionų plėtros programoje nustatytos pagrindinės ateinančio dešimtmečio regioninės politikos gairės bei numatytos investicijos. Ši programa prisidės prie 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano septintojo strateginio tikslo – tvariai ir subalansuotai plėtoti Lietuvos teritoriją bei mažinti regionų atskirtį.
Lietuvoje 2024 metų antrąjį ketvirtį nedarbo lygis reikšmingai sumažėjo, tačiau nekvalifikuotų bedarbių skaičius vis dar dvigubai viršija kvalifikuotų darbuotojų skaičių. Todėl išsilavinimas tampa vis svarbesne siektina vertybe, padedančia žmonėms lengviau įsitvirtinti darbo rinkoje.
Pastebėtina, kad Biržų rajone, kaip ir visoje Lietuvoje, daugėja jaunimo, kuris yra pasirengęs derinti mokymąsi su profesine veikla. Biržų technologijų ir verslo mokymo centras, atsižvelgdamas į jaunų žmonių siekį įsilieti į darbo rinką ir mažinti nedirbančių, nesimokančių bei mokymuose nedalyvaujančių asmenų skaičių, siūlo galimybę eksperimentinėje klasėje įgyti konditerio specialybę.
Projektu planuojama spręsti šias problemas ir jų priežastis:
1. Nepakankamas profesinio mokymo prieinamumas mokantis pagrindiniame ugdyme.
Ribotas profesinio mokymo ir bendrojo ugdymo integravimas, trūksta lankstumo, leidžiančio kuo anksčiau pradėti mokytis profesijų. Be to, nėra pakankamai efektyvių bendradarbiavimo mechanizmų tarp mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų. Eksperimentinių programų įgyvendinimas leistų mokiniams anksčiau pradėti profesinį mokymą, įgyti praktinių įgūdžių bei geriau pasiruošti karjerai. Tai prisidėtų prie ugdymo kokybės ir efektyvumo gerinimo, o perėjimo laikotarpis nuo mokyklos prie profesinio mokymo reikšmingai sutrumpėtų.
2. Neefektyvus profesinis orientavimas mokyklose.
Dėl per mažos praktinės naudos ir menkų žinių apie darbo rinką mokiniai dažnai stokoja motyvacijos tęsti profesinį mokymą. Eksperimentinės programos padėtų greičiau rengti specialistus, atitinkančius darbo rinkos poreikius, didintų jaunimo įsidarbinimo galimybes, o įmonės aktyviau dalyvautų profesinio mokymo procese.
3. Profesinis mokymas dažnai siejamas su mažesniu prestižu.
Šį įvaizdį formuoja visuomenėje vyraujantys stereotipai, kad profesinis mokymas yra mažiau vertingas nei akademinis išsilavinimas. Trūksta informacijos apie profesinio mokymo galimybes, karjeros perspektyvas ir sėkmės istorijas. Nepakankamas technologijų atnaujinimas bei nevienoda mokymo kokybė ypač regionuose mažina profesinio mokymo įstaigų patrauklumą. Be to, silpnas ryšys su darbo rinka ir ribotos galimybės tęsti mokslus aukštojoje mokykloje taip pat prisideda prie neprestižinio įvaizdžio. Eksperimentinės programos padėtų gerinti profesinio mokymo įvaizdį, skatintų daugiau mokinių rinktis šį kelią ir stiprintų visuomenės suvokimą, kad profesinis mokymas yra lygiavertė bei svarbi švietimo sistemos dalis.
Mokiniai, įgiję kvalifikaciją, įgytų ekonominio saugumo jausmą, didesnį psichologinį atsparumą, pasitikėjimą savimi, o kūrybiškas skaitmeninių technologijų naudojimas ir tvarumo principų taikymas padėtų formuoti naujas vertybines nuostatas, padedančias efektyviau valdyti iškilusias krizes. Projekto veiklos tiesiogiai prisidėtų prie profesinio mokymo patrauklumo didinimo bei jo atitikties darbo rinkos poreikiams.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Eksperimentinės profesinio mokymo programos vykdymas pagal IV kvalifikacijos lygį Biržų technologijų ir verslo mokymo centre.
Programos tipas
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Kokybiškas ir prieinamas švietimas visą gyvenimą kiekvienam gyventojuiTeritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
ES fondas
Veiklos pavadinimas | Fondas |
---|---|
Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą | Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė |
Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių | Europos socialinis fondas + |
Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione | Europos regioninės plėtros fondas |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 11 250,77 € |
1.2. | EGADP subsidijos lėšos | 11 250,77 € |
2. | Nuosavas įnašas | 0,00 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius | 0,00 | 13,00 |
Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius | 0,00 | 13,00 |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius | 0,00 | 13,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
12-003-03-04-03-03 Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas | 12-003-03-04-03-03-02 Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 103 - Parama darbo rinkos poreikių tenkinimui ir pokyčiams