Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Netaikoma | Klaipėdos apskritis | Klaipėdos m. sav. |
Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre Įgyvendinama
Kvietimo numeris
10-048-P
Projekto numeris
10-048-P-0013
Sutarties įsigaliojimo data
2025-05-06 00:00
Projekto vykdytojas
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras
Vykdytojo kodas
140199874
Veiklų vykdymo pabaigos data
2025-12-01 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
24 772,00 €
Projektu sprendžiamos problemos
Projektu sprendžiamos problemos:
Nepakankamas profesinis pasirengimas: Projektas skirtas spręsti problemą, kai mokiniai, baigę bendrojo lavinimo mokyklą, neturi praktinių ir paklausių darbo rinkoje įgūdžių.
Jaunimo užimtumas ir motyvacija: Projektas suteikia galimybę jauniems žmonėms iš anksto pradėti profesinį kelią ir padeda mažinti nedarbą tarp jaunimo.
Socialinė atskirtis: Ypatingas dėmesys skiriamas socialiai pažeidžiamiems jaunuoliams, kurie galimai neturėtų lėšų mokslams ar kitų galimybių įgyti kvalifikaciją.
Ankstyvas profesinis orientavimas: Šis projektas padeda mokiniams nuo pat 9 klasės formuoti supratimą apie savo karjeros galimybes ir įgyti tvirtus pagrindus tolimesniam tobulėjimui.
Finansinė parama: Projekto lėšomis finansuojamas mokslas sumažina ekonominę naštą šeimoms, leidžiant mokiniams nemokamai įgyti profesiją.
Ilgalaikė nauda: Profesijos ir vidurinio išsilavinimo derinimas ne tik sutrumpina laiką, reikalingą profesinei karjerai pradėti, bet ir padidina jaunuolių konkurencingumą darbo rinkoje.
Darbo rinkos poreikių neatitikimas: Sprendžiama specialistų trūkumo problema IT ir techninių profesijų srityse, kur šiuolaikinė rinka susiduria su kvalifikuotų darbuotojų stygiumi.
Darbo rinkos plėtra: IT ir kompiuterinio projektavimo sritys sparčiai auga, todėl reikalingi specialistai, gebantys dirbti su moderniomis technologijomis. Projektas užtikrina, kad jauni žmonės jau mokykloje įgytų tokias kompetencijas.
Pagal Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus įsakymą Nr. V-52 2024-03-08 redakciją, Automatinių sistemų mechatroniko specialybė yra aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų sąraše. Projekto metu mokiniai besimokantys Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre mokysis pagal Automatinių sistemų mechatroniko ir Kompiuterinio projektavimo operatoriaus modulines profesinio mokymo programas, bei nuosekliai mokysis pagal bendrojo ugdymo programas: pagrindinio ir vidurinio. Daugiausia dėmesio bus skiriama praktiniam darbui, kurio metu mokiniai išbandys aktyviais mokymo metodais paremtas užduotis, taikys efektyvias mokymo strategijas, plėtojančias loginį mąstymą ir skaitmenines kompetencijas. Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras itin didelį dėmesį skiria rinkos poreikius atitinkančių specialistų rengimui. Šiuo metu esminės kompetencijos, kurios itin reikalingos darbo rinkai bei skatina konkurencingumą yra ne tik profesinės kompetencijos, bet ir skaitmeninės kompetencijos, bei kompetencijos orientuotos į žaliąją pertvarką.
Projekte nėra numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti. Projektas atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, yra tvarus aplinkos atžvilgiu ir bus vykdomas visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. Projektų veiklomis bus aktyviai prisidedama prie darnaus vystymosi ir lygių galimybių visiems HP įgyvendinimo: prieš įgyvendinant veiklas, buvo atliekama tikslinės grupės apklausa, siekiant nustatyti, ar jos nariai turi specialiųjų poreikių, į kuriuos veiklos organizatorius turėtų ir galėtų atsižvelgti. Apklausos rezultatuose nustatyta, kad Kompiuterinio projektavimo operatoriaus modulinėje profesinio mokymo programoje (P42061102) mokosi 6 mokiniai su spec. poreikiais (5 – vidutiniai, 1-- dideli). Tikslinės grupės asmens duomenys bus tvarkomi tik gavus duomenų subjekto sutikimą ir laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Galimybių sudarymas mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre mokytis pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą, siekiant įgyti pagrindinį išsilavinimą, vidurinį išsilavinimą ir IV lygio kvalifikaciją.
Programos tipas
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Kokybiškas ir prieinamas švietimas visą gyvenimą kiekvienam gyventojuiTeritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
ES fondas
Veiklos pavadinimas | Fondas |
---|---|
Įveiklinti sektorinių praktinio mokymo centrų sistemą įgyvendinant nacionalinio mobilumo programą | Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė |
Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių | Europos socialinis fondas + |
Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione | Europos regioninės plėtros fondas |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 24 772,00 € |
1.2. | EGADP subsidijos lėšos | 24 772,00 € |
2. | Nuosavas įnašas | 0,00 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius | 0,00 | 29,00 |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius | 0,00 | 29,00 |
Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius | 0,00 | 29,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
12-003-03-04-03-03 Priemonių bendrajam ugdymui ir profesiniam mokymui suartinti parengimas | 12-003-03-04-03-03-02 Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 103 - Parama darbo rinkos poreikių tenkinimui ir pokyčiams