| Partnerio pavadinimas | Partnerio kodas |
|---|---|
| VšĮ "Darnūs namai" | 304090197 |
| Viešoji įstaiga "Pakaunės pirminės sveikatos priežiūros centras" | 159945658 |
| Kauno r. Domeikavos gimnazija | 191090122 |
| Kauno r. Užliedžių mokykla-daugiafunkcis centras | 305824092 |
| Dorea Educational institute | E10032547 |
| Savivaldybės biudžetinė įstaiga Kauno rajono socialinių paslaugų centras | 300651302 |
| Kauno rajono pedagoginė psichologinė tarnyba | 305838448 |
Išmanios ir koordinuotos švietimo pagalbos plėtra Kauno rajone Įgyvendinama
Kvietimo numeris
10-056-K
Projekto numeris
10-056-K-0028
Sutarties įsigaliojimo data
2025-02-14 00:00
Projekto vykdytojas
Kauno rajono savivaldybės administracija
Vykdytojo kodas
188756386
Veiklų vykdymo pabaigos data
2028-02-29 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
981 091,42 €
Projektu sprendžiamos problemos
Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS) duomenimis 2023-2024 m. m. Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendrojo ugdymo mokyklose mokėsi 11245 priešmokyklinio amžiaus ir 1–12 klasių mokiniai, iš jų 1933 mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir bendrojo ugdymo mokyklų ikimokyklinio ugdymo grupėse mokėsi 4189 mokiniai, iš jų 1043 mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Viso 2976 vaikai, turintys specialiųjų poreikių.
2023 m. savivaldybės švietimo įstaigose yra įsteigta 25,5 specialiojo pedagogo 65,5 logopedo, 34,75 psichologo, 30 socialinio pedagogo, 173,75 mokytojo padėjėjo etatinių pareigybių.
Savivaldybės 27 (100 proc.) bendrojo ugdymo mokyklose teikiama specialioji pedagoginė (logopedo ir specialiojo pedagogo), 26 (96 proc.) – psichologinė, 25 (93 proc.) – socialinė pedagoginė, 27 (100 proc.) – specialioji (mokytojo padėjėjo) pagalba.
Kačerginės mokykla-daugiafunkcis centras neturi specialiojo pedagogo, Linksmakalnio mokykla-darželis – psichologo, Ilgakiemio, Linksmakalnio mokyklos-darželiai – socialinio pedagogo. Specialiojo pedagogo pagalbos paslaugų trūksta: Babtų, Čekiškės Prano Dovydaičio, Domeikavos, Karmėlavos Balio Buračo, Neveronių, Piliuonos, Raudondvario, Vandžiogalos, Vilkijos gimnazijose, Ežerėlio, Garliavos Adomo Mitkaus, Kulautuvos, Lapių pagrindinėse mokyklose, Kačerginės mokykloje-daugiafunkciame centre. Logopedo pagalbos paslaugų trūksta Babtų, Domeikavos, Raudondvario gimnazijose, Garliavos Adomo Mitkaus, Kulautuvos, Lapių pagrindinėse mokyklose, Garliavos Jonučių progimnazijoje, Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų, Ringaudų pradinėse mokyklose, Akademijos mokykloje-darželyje „Gilė“, Mastaičių ir Kačerginės mokyklose-daugiafunkciuose centruose. ŠVIS duomenimis švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis mokyklose 2023-2024 m. m. buvo 52,5 proc.
21 (100 proc.) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje specialiąją pedagoginę pagalbą teikia logopedai, specialiojo pedagogo pareigybė įsteigta tik Garliavos lopšelyje-darželyje „Uosiukas“, 12 (57 proc.) įstaigų teikiama psichologinė pagalba, 21 (75 proc.) – specialioji (mokytojo padėjėjo) pagalba. Socialinio pedagogo pareigybė ikimokyklinio ugdymo įstaigose kol kas nėra įsteigta, socialinė pedagoginė pagalba neteikiama.
Kauno r. mokyklose 2023 metais mokėsi 105 mokiniai užsieniečiai, iš kurių 104 mokiniai buvo atvykę ne iš Europos Sąjungos šalių.
Projekto įgyvendinimo metu siekiama į projekto veiklas įtraukti mokinius ir vaikus:
43 mokinius užsieniečius (priešmokyklinis, pradinis ugdymas), 114 mokinių, turinčių elgesio sutrikimų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų nelankančius vaikus (20 vaikų)
Nustatyta problema - nepakankamas koordinuotai teikiamų švietimo, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas, nėra teikiamos individualizuotos paslaugos, nėra vykdomi išsamesni tyrimai, siekiant didinti paslaugų prieinamumą, adaptyvumą.
Projekto įgyvendinimo metu taip pat siekiama įgyvendinti modelį, kuris leistų paslaugas teikti didesne apimti, taip pat įtraukti į įvairesnes veiklas - švietimo, socialines, sveikatos apsaugos ir kultūros. Projekto partneriai, būdami savo srities specialistais leidžia papildoma apimti didinti paslaugų teikimą, skatinti didesnį tėvų, pedagogų, visuomenės įsitraukimą.
Projekto įgyvendinimo metu numatoma taikyti ir inovatyvius metodus (žirgų terapiją, Outdoors terapiją, taikyti Rapid testavimą) bei derinti su tradicinėmis paslaugomis, kurios gali būti teikiamos švietimo įstaigoje, PPT, socialinėje ar gydymo įstaigoje. Komercinius pasiūlymus pateikę paslaugų teikėjai bei projekto partneriai yra ilgamečiai srities specialistai, licencijuoti paslaugų tiekėjai.
Kartu su projektu teikiamas ir modelio aprašymas.
Projekto įgyvendinimo metu paslaugos yra teikiamo mokiniams, turintiems elgesio ir emocinių sunkumų, mokiniams, gaunantiems nemokamą maitinimą ar kitą socialinę paramą, taip pat mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių ir migrantams, taip pat siekiama teikti paslaugas ir į veiklas įtraukti vaikus, kurie nelanko mokyklos.
Įgyvendinant projektą nebus pažeidžiami Horizontalieji Principai bei nebus numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis Horizontaliesiems principams, bus laikomasi pagrindinių Chartijos nuostatų bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą bei prieinamumą.
Programos tipas
Investicijų programa
Prioritetas
Socialiai atsakingesnė LietuvaPartneriai
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
| Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
|---|---|---|
| Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | Kauno apskritis | Kauno r. sav. |
Regionų lėšos
| Regionas | Regionui skirta lėšų suma |
|---|---|
| Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | 981 091,42 € |
ES fondas
| Veiklos pavadinimas | Fondas |
|---|---|
| Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas | Europos socialinis fondas + |
Finansavimo šaltiniai
| Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
|---|---|---|
| 1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 932 036,84 € |
| 1.1. | ES fondų lėšos | 792 231,32 € |
| 1.4. | Bendrojo finansavimo lėšos | 139 805,52 € |
| 2. | Nuosavas įnašas | 49 054,58 € |
| 2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 49 054,58 € |
| 2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 49 054,58 € |
Stebėsenos rodikliai
| Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
|---|---|---|
| Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėn. gavusių vaikų dalis | 0,00 | 85,00 |
Projekto veiklos
| Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
|---|---|
| 12-003-03-02-01-03 Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas | 12-003-03-02-01-03-03 Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus vidurio ir vakarų Lietuvos regione. |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 149 - Parama pradiniam ir pagrindiniam ugdymui (išskyrus infrastruktūrą)