Partnerio pavadinimas | Projekto kodas |
---|---|
Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija | 190330034 |
Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija | 190329594 |
Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Šilalės rajono savivaldybės BUM bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigose Įgyvendinama
Kvietimo numeris
27-001-P
Projekto numeris
27-001-P-0001
Sutarties įsigaliojimo data
2024-10-14 00:00
Projekto vykdytojas
Šilalės rajono savivaldybės administracija
Vykdytojo kodas
188773720
Veiklų vykdymo pabaigos data
2026-10-31 00:00
Projektu sprendžiamos problemos
Projektu numatoma vykdyti Šilalės r. Kvėdarnos K. Jauniaus gimnazijos (toliau – Kvėdarnos gimnazija) pastato (adresu Šilalės g. 37, Kvėdarna, Šilalės r. sav., LT-75348) pilną pritaikymą pagal universalaus dizaino (toliau – UD) principus, ir Šilalės r. Pajūrio S. Biržiškio gimnazijos (toliau – Pajūrio gimnazija) (adresu Dariaus ir Girėno g. 35, Pajūris, Šilalės r. sav., LT-75289) patalpų pritaikymą visos dienos mokyklos (toliau – VDM) paslaugų teikimui.
Projektu prisidedama prie 2021–2027 m. ES programos 4 prioriteto 4.5. uždavinio įgyvendinimo, nes planuojama vieną Šilalė r. sav. gimnaziją pilnai pritaikyti pagal UD principus, o kitoje įsteigti visos dienos mokyklą, ir taip užtikrinti visiems Šilalės r. sav. teritorijoje gyvenantiems vaikams kokybišką, socialiai teisingą ir lygias galimybes užtikrinantį visapusišką formalų ir (arba) neformalų ugdymą(si) visą dieną saugioje aplinkoje, bei užtikrinti, kad vaikai su negalia galėtų lankyti ugdymo įstaigą arčiau savo gyvenamosios vietos.
Projektas atitinka 2022-2030 m. Tauragės regiono plėtros plano (toliau–Regiono PP) LT027-02-01-01 Švietimo pažangos priemonės 1 veiklos 1.1. projekto „Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Šilalės rajono savivaldybės BUM bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigose“ abi veiklas (poveikles). Projektas tiesiogiai prisideda prie Regiono PP 2 tikslo „Gerinti viešųjų paslaugų prieinamumą“ 2.1 uždavinio „Tolygiai išplėtoti viešąsias paslaugas, ypatingai orientuotas į pažeidžiamas visuomenės grupes, pagerinti jų kokybę, padidinti įvairovę“ įgyvendinimo, ir netiesiogiai – prie 1 tikslo „Skatinti aukštesnę pridėtinę vertę kuriančių darbo vietų steigimą“ 1.1. Uždavinio „Padidinti regiono investicinį patrauklumą“ įgyvendinimo.
Projektu sprendžiama/ šalinama Regiono PP nustatyta 2 problema („Nepakankamai užtikrinamas viešųjų paslaugų prieinamumas“) ir jos 2.1 priežastis („Netolygiai išplėtotos viešosios paslaugos ir/ arba maža jų įvairovė, ir/ arba žemesnė kokybė, ypač pažeidžiamoms visuomenės grupėms“), nes esama ugdymo įstaigų infrastruktūra Šilalės r. sav. tik epizodiškai sudaro galimybes asmenims su negalia pasiekti ir ugdytis mokyklose, neužtikrina atskirų paslaugų (neformalaus ugdymo, švietimo pagalbos, socialinių, kultūros sveikatinimo poilsio ir kt.) įvairovės bei prieinamumo visiems vaikams, ypač pažeidžiamoms visuomenės grupėms.
Kadangi Šilalės rajono savivaldybė neturi galimybės rengti miesto tvarios plėtros strategijos, nes nėra regiono centras, tai įgyvendinamu projektu nėra prisidedama prie miesto tvarios plėtros strategijos. Projektu taip pat nėra prisidedama prie funkcinės zonos strategijos.
Šilalės r. sav. bendrojo ugdymo paslaugos teikiamos 7 BUM ir 1 skyriuje. Taip pat veikia dar 2 švietimo įstaigų skyriai, kuriuose teikiamas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas. Iš šių 7 BUM, 6-ios veikia efektyviai (mokosi > 200 vaikų). Iš šių 6 BUM, 1 BUM, esanti Šilalės mieste (Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija), yra pilnai pritaikyta pagal UD principus, dar vienos BUM, veikiančios Šilalės mieste (Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos), pradinių klasių skyrius bus pritaikytas įgyvendinus Tūkstantmečio mokyklų programą (toliau – TŪM). Likusios mokyklos, kurios visos veikia kaimiškoje savivaldybės dalyje, nėra pritaikytos pagal UD principus. Iš rajoninėje dalyje esančių, skaitlingiausioje mokinių skaičiumi Kvėdarnos gimnazijoje (mokosi 393 priešmokyklinukai ir 1-12 kl. mokiniai) dalis infrastruktūros jau yra pritaikyta pagal universalaus dizaino principus (įrengtas pandusas prie pagrindinių durų), dalis – planuojama pritaikyti pagal TŪM (įrengti sensorinį kambarį). Todėl numatyta būtent šią gimnaziją pilnai pritaikyti pagal UD.
Nors 6-13 metų vaikų, kurie potencialiai gali tapti VDM paslaugų vartotojais, skaičius Šilalės r. sav. yra mažėjantis (2020-2024 m. sumažėjo 6,1 proc.), tačiau nei vienoje rajono ugdymo įstaigoje iki šiol nebuvo taikomas VDM modelis, nors apraiškų (prailgintos grupės, būreliai mokykloje ir pan.) buvo. Tam įtakos turėjo ir edukacinės įrangos bei erdvių, skirtų vykdyti VDM veiklas, trūkumas. Šilalės r. sav. ugdymo įstaigose ugdymo procesas organizuojamas standartiškai. Iš ryto vykdomas formalusis ugdymas. Pasibaigus pamokoms, kai kuriose ugdymo įstaigose vykdoma prailgintų grupių veikla, mokytojų konsultacijos, neformalių būrelių veikla, tačiau stokojama erdvių, tinkamų visapusiškam vaikų ugdymuisi, sveikatinimui, poilsiui. Poreikį vystyti VDM paslaugas turėtų visos ugdymo įstaigos Šilalės rajone, tačiau dėl riboto savivaldybės biudžeto ir ES finansavimo, būtent Pajūrio gimnazijai reikia nedidelių investicijų pradėti teikti VDM paslaugas. Šiuo metu gimnazijoje vyksta prailgintų grupių veikla nuo 12 iki 18 val., kurių metu vaikai dalyvauja įvairiose neformalaus švietimo veiklose (prailgintas grupes 2023-2024 m. m. lanko 40 mokinių), tačiau stokojama poilsio erdvės mokyklos pastate ir tinkamo kabineto pamokų ruošai. Be to, kito projekto apimtyje Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijoje bus įsteigtas VDM modelis, todėl buvo nuspręsta VDM veiklas pradėti vykdyti dar vienoje BUM, kuri būtų išsidėsčiusi kaimiškoje rajono dalyje. Pajūrio gimnazijoje fiksuojamas ir nepalankus socialinis kontekstas (mokinių su spec. poreikiais dalis – didžiausia iš visų Šilalės r. sav. BUM, ir siekia ketvirtadalį), šiek tiek daugiau nei pusei mokinių skiriamas nemokamas maitinimas, 3 vaikai mokosi pagal individualizuotą programą. Šioje gimnazijoje net 30 proc. mokinių nelanko neformalių veiklų už mokyklos ribų – tokiems vaikams yra didelis poreikis ugdymo procesą organizuoti pagal VDM modelį.
Viena iš projekto veiklų (ugdymo organizavimas pagal VDM modelį) prisideda prie Regiono PP nustatytos 1 problemos „Nekokybiško užimtumo darbo vietos, nekuriančios aukštesnės pridėtinės vertės“ bei šios problemos 1.1 priežasties „Mažas regiono investicinis patrauklumas“ sprendimo/ šalinimo, nes Šilalės sav. fiksuotas žemesnis nei vidutiniškai šalyje darbo užmokesčio lygis (26 proc.) ir mažesnė nei šalyje pridėtinė vertė 1 samdomam darbuotojui (20,5 proc.). Šiuos rodiklius lemia mažesnis rajono investicinis patrauklumas dėl daugelio priežasčių. Viena iš jų – nepakankamai sudarytos sąlygos šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimui. Savivaldybės teritorijoje neturint galimybės ugdyti vaikus pagal VDM modelį, t. y. neužtikrinant kokybiškų vaikų užimtumo veiklų nuo 7-8 val. ryto iki 17-18 val. vakaro, dažnai tėvai (globėjai, rūpintojai) renkasi darbo vietas ne pagal savo kompetencijas ir darbo sąlygas, o netoliese vaikų ugdymo įstaigų arba iš viso nusprendžia tam tikrą laiką nedirbti. Nors Pajūrio gimnazijoje yra vykdoma prailgintų grupių veikla, tačiau nemodernios, ribotos vaikų užimtumo veiklos ateityje gali turėti įtakos vaikų motyvacijai pasilikti leisti laiką mokykloje visą dieną.
Jei projektas nebūtų įgyvendintas, Šilalės r. sav. mokyklose nebūtų pradėtas taikyti VDM modelis, nes ugdymo įstaigų infrastruktūra nėra pritaikyta tokių paslaugų teikimui, stokojama pritaikytų erdvių, edukacinės įrangos, baldų. Vaikams prarandant motyvaciją pasilikti mokykloje visą dieną, tokių vaikų tėvai susidurtų su iššūkiais, derinant asmeninius/ šeimos bei darbo įsipareigojimus. Taip pat, jei projektas nebūtų įgyvendintas, nei viena Šilalės r. sav. kaimiškoje dalyje esanti BUM nebūtų pritaikyta pagal UD principą, taigi, vaikai su negalia neturėtų galimybės lankyti ugdymo įstaigų arčiau gyvenamosios vietos, o būtų priversti lankyti vienintelę Šilalės mieste esančią pritaikytą ugdymo įstaigą.
Įgyvendinamas projektas atitinka šiuos horizontaliuosius principus:
1)Darnaus vystymosi, nes įgyvendinant projektą, tiesiogiai konkrečiais veiksmais prisidedama prie 4 Darnaus vystymosi tikslo (toliau – DVT) „Kokybiškas išsilavinimas“ įgyvendinimo (siekiama, kad Šilalės sav. teritorijoje gyvenantiems vaikams būtų sudarytos sąlygos kokybiškam, socialiai teisingam ir lygias galimybes užtikrinančiam visapusiškam formaliam ir neformaliam ugdymui(si) visą dieną saugioje aplinkoje) bei prie 10 DVT „Nelygybės mažinimas“ įgyvendinimo (siekiama skatinti socialinę visų žmonių įtrauktį, t. y. užtikrinti, kad Šilalės sav. teritorijoje gyvenantiems vaikams, tame tarpe ir pažeidžiamų visuomenės grupių atstovams, būtų sudarytos sąlygos kokybiškam, socialiai teisingam ir lygias galimybes užtikrinančiam visapusiškam formaliam ir neformaliam ugdymui(si) visą dieną saugioje aplinkoje, ir taip būtų mažinama atskirtis, skatinama vaikų savirealizaciją, o taip pat būtų pritaikyta bent po vieną ugdymo įstaigą Šilalės mieste ir Šilalės kaimiškoje dalyje vaikams turintiems įvairių rūšių negalią) bei netiesiogiai – prie 8 DVT „Deramas darbas ir ekonomikos augimas“ įgyvendinimo (siekiama, kad tėvams (globėjams, rūpintojams) būtų sudarytos sąlygos derinti darbo ir šeimos įsipareigojimus, prižiūrint ir ugdant vaikus visą dieną ugdymo įstaigoje, kas sudarytų galimybes tėvams (globėjams, rūpintojams) darbą rinktis visą dieną, atitinkantį jų išsilavinimą kvalifikaciją, o ne pagal kitokius kriterijus, pvz. kuo arčiau vaikų ugdymo įstaigos ar nepilną darbo dieną, ir pan., o tai prisidėtų prie Šilalės r. sav. investicinio klimato gerėjimo).
2)Lygių galimybių ir nediskriminavimo užtikrinimo, nes įgyvendinus projektą, VDM paslaugomis galės pasinaudoti visi norintys gimnazijoje ugdomi vaikai, o sukurtomis erdvėmis bei pritaikyta neįgaliųjų poreikiams infrastruktūra – visi be išimties gimnazijose besimokantys vaikai ir/ ar jų tėvai/ globėjai, gimnazijose dirbantys darbuotojai, nepriklausomai nuo asmenų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, todėl projektas neturės jokių apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo atžvilgiu.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Padidinti ugdymo prieinamumą atskirtį patiriantiems vaikams bei sudaryti sąlygas kokybiškam, socialiai teisingam ir lygias galimybes užtikrinančiam kiekvieno vaiko ugdymui(si) saugioje aplinkoje Šilalės r. sav.
Programos tipas
Investicijų programa
Prioritetas/Komponentas
Socialiai atsakingesnė Lietuva
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
202 002,42 €
Partneriai
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | Tauragės apskritis | Šilalės r. sav. |
Regionų lėšos
Regionas | Regionui skirta lėšų suma |
---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | 202002,42 |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 162 175,00 € |
1.1. | ES fondų lėšos | 162 175,00 € |
1.4. | Bendrojo finansavimo lėšos | 0,00 € |
1.5. | Valstybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
1.6. | Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
2. | Nuosavas įnašas | 39 827,42 € |
2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 39 827,42 € |
2.1.1. | Valstybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 39 827,42 € |
2.1.3. | Kiti viešųjų lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.1.4. | Nacionalinės viešosios lėšos, skirtos ES fondų netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
2.2. | Privačios lėšos | 0,00 € |
2.2.1. | Projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ir (ar) jungtinio projekto projekto vykdytojo lėšos | 0,00 € |
2.2.2. | Kiti lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.2.3. | Privačios lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus | 0,00 | 210,00 |
Mokinių, kurie naudojasi sukurta visos dienos mokyklos infrastruktūra, skaičius | 0,00 | 40,00 |
Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus | 0,00 | 340,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
12-003-03-01-23-(RE)-27-(LT027-02-01-01)-01 Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Tauragės regiono bendrojo ugdymo mokyklose (BUM) bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Tauragės regiono švietimo įstaigose | 12-003-03-01-23-(RE)-27-(LT027-02-01-01)-01-01 Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Šilalės rajono savivaldybės BUM bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigose |
12-003-03-02-17-(RE)-27-(LT027-02-01-01)-01 Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Tauragės regiono bendrojo ugdymo mokyklose (BUM) bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Tauragės regiono švietimo įstaigose | 12-003-03-02-17-(RE)-27-(LT027-02-01-01)-01-01 Universalaus dizaino elementų ir kitų inžinerinių priemonių įrengimas Šilalės rajono savivaldybės BUM bei visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigose |
Sutarties intervencinių priemonės srities duomenys
- 122 - Pradinio ir pagrindinio ugdymo infrastruktūra